Saturday, December 5, 2020

Nu stiu...

...cum faceti voi ciorba de peste, dar eu, in perioada asta adaug in ea icre de crap. Cumparam pestele intreg (de la particulari, cu 15 lei/kg) si cand il sectionam "recoltam" un castron mare de icre proaspete. Salata de icre nu fac decat din icre de la pescarie, fiindca imi este teama de infectii (desi am inteles ca nu crapul este cel mai riscant peste) asa ca le prefer preparate termic. Mai demult le prajeam, dar nu mi se pare cea mai sanatoasa varianta, deci le adaug la sfarsit ca pe galuste in ciorba facuta din capetele crapilor (poate si vreo doi-trei carasi, pentru o aroma mai intensa). 

PS Eu nu dezosez pestele, fiindca nu sunt adepta gatitului migalos. Fierb mult timp (ore) in apa multa (cu putin otet) pana isi lasa tot gustul, apoi strecor acea zeama in alta oala si fierb in ea legume+verdeata+icre. 

2 comments:

  1. Nu ne scrieti reteta completa va rugam? Bunica mea e din Buzau, facea o ciorba de peste grozava candva, noi in Cluj niciodata nu facem...dar m-a apucat o pofta...as face si eu

    ReplyDelete
  2. Nu e mereu la fel😊. Ultima a fost cu 1cap crap, 3carasi mari, 2 cepe albe medii, 3cepe rosii mici, 2morcovi gigantici, 1/2 telina mare, 2ardei kapia rosii, 400ml bulion (al meu nu e concentrat, ci curge) , 1/2 galetusa de icre, 2leg patrunjel, 2leg leustean. Cred ca am mai scris pe aici ca nu imi place si nici nu sunt buna la intocmit retete amanuntite.

    ReplyDelete