Saturday, March 10, 2012

Copil nesuprevegheat...

            Maria a primit de la o colegă un borcănel cu mărgeluţe termoadezive. Le ţinea într-un dulap la care Grigo nu are acces, dar, nu se ştie cum, o mărgeluţă a ajuns ieri pe mochetă. Ieri, când Eca şi Ionuţ tocmai veniseră de la şcoală şi se schimbau de uniforme, l-am lăsat pe pici cu ei, ca să le pun mâncare în farfurii. Deodată Eca începe să strige disperată "Mami, Grigo are o biluţă în nas!" Într-adevăr, micul arăta nara stângă şi scâncea. Eca mi-a spus că e una din biluţele Mariei.
              Nici vorbă să-l pui pe Grigo să sufle nasul (am citit ulterior că poate sufla adultul puternic pe gura bb, în timp ce-i astupă nara liberă). Nici nu mai ştiu cum am ajuns la cutia cu croşete şi am luat-o pe cea mai subţire. Între timp am urlat la distinsul meu soţ care regla setările la un telefon nou achiziţionat ( o "ţeapă" în ce mai adevărat sens al cuvântului) să-l imobilizeze pe copil puţin aplecat cu capul în faţă. Am inspectat nara: mărgeluţa se mai ghicea undeva, sus de tot.
             Mulţumesc lui Dumnezeu, era cu orificiul în ax longitudinal, aşa că am acroşat-o destul de uşor cu croşeta ( la început nici nu-i nimeream nara de tare ce tremuram, apoi mi-am venit în fire, zicându-mi că dacă nu nimeresc din prima orificiul biluţei ori o împing mai sus crescând riscul de asfixie, ori îi mai scot şi vreun ochi). A ieşit cu puţin sânge, apoi am întrebat "aparţinătorii" (a se citi fraţii) "Sunteţi siguri că era doar una?" "Daaaa". M-am trântit apoi pe canapea, ca să-mi revin din şoc, gândindu-mă ce-i poate aduce omului o clipă.
          Mai citiţi şi aici ce se mai poate face, să nu vă prindă ceasul rău nepregătite. Sunt cazuri în care nu se poate interveni acasă, atunci trebuie mers de urgenţă la ORL, unde, pe lângă primul ajutor, veţi primi şi eticheta implicită unor astfel de evenimente "copil nesupravegheat..." sau "părinţi iresponsabili..." Până n-o păţeşti, aşa-i de satisfăcător să dai cu piatra în spirit justiţiar...

8 comments:

  1. Tu cum ai procedat in cazul parazitilor intestinali? In urma cu vreo doi ani le-am dat Zentel dar e foarte puternic si ataca rau ficatul (cea mijlocie chiar a vomitat in ziua in care i l-am dat) si nu stiu ce metoda sa aleg acum. Am inteles ca terapiile naturiste sunt totusi destul de ineficiente , mai ales ca cei mici nu prea inghit tot felul de amestecuri cu usturoi si ce mai scrie pe net.
    Sunt sigura ca au asa ceva pentru ca mai ales cea mijlocie baga in gura orice, isi roade unghiile, iar la gradi o gasesc lingand toate jucariile. In plus, nu imi explicam de ce are cearcane desi nu se uita la tv decat o data pe saptamana si doarme suficient. Am citit ca cearcanele sunt in general semn sigur de parazitoza intestinala.

    ReplyDelete
  2. Am folosit şi eu Zentel odată, demult. Dintre naturiste le-am dat ceva de gelule pe bază de usturoi (da la Aloe Vera Products) care mi s-au părut eficiente, dar erau f scumpe şi efectul a ţinut doar cât le-am administrat...

    Nu le-am mai dat apoi nimic, nici măcar de la Plafar, pentru că ştiam sigur că se reinoculează (cum sunt toaletele pe la grădi şi şcoli). Odată cu vârsta organismul ajunge să se "acomodeze" cu respectivii paraziţi ( scârbos, dar nici adulţii nu sunt sterili din punctul acesta de vedere) şi simptomele dispar. În plus, la vârstă mai mare acceptă mai uşor şi "leacurile" pe bază de usturoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doamne ajuta! Ce as putea sa iau pentru paraziti intestinali daca alaptez?
      Multumesc!

      Delete
    2. Nu stiu. Nu am experienta personala in acest domeniu. Nici macar nu mai stiu daca antiparazitarele trec sau nu in lapte, ar trebui sa-ti caut raspunsul asta. Banalele seminte de dovleac, usturoiul sau uleiul de cocos pot fi consumate fara probleme. Despre alte extracte sau ceaiuri ar trebui sa cauti pe internet daca sunt compatibile cu alaptarea.

      Delete
  3. Folositi in alimentatia copiilor anumite produse, spre exemplu bananele sau fructele de import?

    ReplyDelete
  4. Da, deşi ştiu că nu au o "reputaţie" extraordinară...Dar de ce întrebi?

    ReplyDelete
  5. Fructele de import de multe ori pot fi mult mai curate decat fructele romanesti pentru ca Romania e o tara cu norme largi in privinta asta.Si Franta are norme largi si Turcia de exemplu.Am vorbit o data cu cineva ce lucra la controlul vamal Bulgaria-Grecia in domeniul asta si spunea ca din cauza normelor foarte dure din Grecia pentru fructe si legume modificate resping multe produse din tarile astea. Abia acum se lucreaza si in Grecia la a se "liberaliza" putin prin largirea gamei de seminte acceptate in urma instructiunilor UE:) Romanii insa au libertate foarte mare in privinta culturilor si au culturi biologice situate foarte aproape de culturi pe seminte modificate genetic deci albinele, etc fac incrucisari ce nu pot fi controlate si de aceea spunea ca sunt obligati sa desfaca containerele si sa ia probe chiar si din cele biologice ce vin din Romania pentru ca foarte des nu se incadreaza .Dar in tara sunt vandute ca biogice.Deci, sigure nu sunt de fapt de nicaieri, iti faci cruce si le dai sa manance.

    ReplyDelete
  6. am intrebat doar asa spre folosul meu, pentru ca nu stiu ce fructe as putea sa le mai dau ca sa le si placa

    ReplyDelete