Monday, June 27, 2011

Seara - prăvilioara

          Până acum câţiva ani nu reuşeam deloc să ne adunăm toată familia la pravila de seară, ba chiar o neglijam adesea. Probabil eu, ca mamă şi doamnă a casei, eram de vină, pentru că nu acordam prioritate acestor rugăciuni făcute împreună, mulţumindu-mă cu rugăciunea particulară, pe metanie. De la o vreme fetiţele mari au început să viseze urât şi chiar se temeau să meargă la culcare. Mă mustra conştiinţa şi-mi dădeam seama că rugăciunile de seară le-ar ajuta mult, însă nu ştiu cum se făcea că seara ba aveam multă treabă, ba eram prea obosiţi, ba venea cineva pe la noi, ba stăteam la plimbare prea mult şi rugăciunile rămâneau nefăcute. Parcă aveam minţile legate şi nu ştiam să-mi organizez programul altfel.
           Ajungâd odată într-un pelerinaj la moaştele sfântului Grigorie Palama, i-am cerut: "Vezi, sfinte al lui Dumnezeu, că nu îndeplinesc îndatoririle mele de mamă creştină. Fetele sunt de acum mari ... Ce-şi vor aminti de casa părintească? Cum cele sufleteşti sunt lăsate ultimele, după toate treburile gospodăreşti? Tu, care ai fost un apărător al rugăciunii, ajută-ne să avem şi noi o rânduială în familie!" După ce am revenit acasă toate s-au întâmplat altfel decât înainte şi am început să facem cu toţii rugăciunile de seară din Ceaslov, chiar şi în perioadele când am avut sugar. Totul era mult mai lesne cu ajutorul sfântului Grigorie Palama!

3 comments:

  1. Ce frumos! Dar nu numai frumos, ci şi de folos pentru noi să vorbim cu sfinţii si sa le încredinţăm grijile noastre.
    Doamne miluieşte-ne!

    ReplyDelete