Saturday, February 8, 2020

Daca nu vrei...

... ca ordinea si curatenia sa iti inghita toata viata, dar nici sa traiesti in haos total si tu si copiii trebuie sa insisti pe langa toti, pe rand, sa deprinda cate ceva din treburile casnice. Daca nu ai ajutoare, altfel nu se poate cu multi copii. Putin efort pedagogic si un strop de consecventa la timpul potrivit fac minuni.

Fara grija ca nu le vei fura copilaria daca ii inveti disciplinati si responsabili. Dimpotriva, le rapesti momente frumoase petrecute cu tine (caci vei trebalui zi-lumina in locul lor) si le oferi disconfortul de a trai in mizerie, eventual cu o mama vesnic nemultumita.

vanatoare de praf

Ideea ca exploatezi copilul daca il pui sa stranga masa sau sa arunce gunoiul cred ca s-a nascut recent in creierul unor oameni fara discernamant care nu inteleg principiul intr-ajutorarii in comunitatile umane si nu vor sa stie ca exista o diferenta intre munca fizica grea si cateva deprinderi de autogospodarire pe care copiii si le pot insusi.

Legat de aceste activitati, nu imi place sa ma compar cu listele "to do" de pe net ale copiilor din lumea larga fiindca ma complexez: ai mei au invatat sa faca anumite treburi casnice mai tarziu si mai greu decat au reusit copiii altor mame mai organizate.

In functie de pulsul evenimentelor din casa noastra si de disponibilitatea copiilor ma orientez la cateva "ascultari" pe care le randuiesc ad-hoc. Nu am stabilit responsabili pe zone sau categorii de activitati fiindca mi se pare prea cazon si poate prea plicticos, ci incerc sa ii rotesc mai des la posturi.

M-am luptat cu mine cea de demult sa imi cobor stacheta pentru curatenie la un nivel suportabil pentru toti ca sa nu o tin tot intr-o cicaleala si tot intr-o lustruire de geamuri. De asemenea am sufocat microbiologul din mine si m-am centrat pe igiena macroscopica si nu pe dezinfectie obsesiva. Incerc sa detin cat mai putine lucruri, sa folosesc spatii de depozitare inchise ca sa nu sterg toata ziua praf, sa analizez orice achizitie si prin prisma modalitatii de intretinere.

Bineinteles ca am si esecuri in spectrul celor discutate mai sus, in sensul ca nu am reusit sa formez pe toata lumea din familie dupa calapodul curateniei conceput de mine. Nu ma impacientez si nici nu incerc sa suplinesc lipsa lor de implicare ca sa isi asume stilul dezordonat cu toate "beneficiile" lui. Altfel pacea dintre noi ar fi fost demult compromisa. 

No comments:

Post a Comment