Saturday, January 8, 2022

Fiind...

... ieri ziua lui Ioan al meu, am facut o incercare de a sparge putin tiparul intrunirilor de onomastica pentru a ii da o turnura mai duhovniceasca. E clar ca nu ne adunaseram laolalta ca sa mancam pizza tonno sau fish fingers, ci pentru ca tinem la Ioan si stim ca toti Ioanii de la Ioan Botezatorul isi trag "seva" in esenta. Totul a fost bine si frumos pana cand am propus sa facem pentru el o foarte scurta rugaciune comuna izvorata din dragostea inimii, fiindca, fiind adunati toti la un loc, daca ne unim in duh intr-o privinta, altfel urca rugaciunea la cer. Nu am dorit o rugaciune in forma prestabilita, clasica, fiindca ar fi durat prea mult, ci sa fie ceva liber si sincer, eventual fiecare in tacere, dar sa binecuvantam toti la unison. 

M-am izbit de multe prejudecati, de o rigiditate si un formalism pe care nu eram constienta ca le deranjez intr-atat:

Parerea mea e ca nu are rost

Vrei sa faci show, ca sectantii

Vrei sa faca toata lumea ce simti tu

Ori acatist, ori altceva nu

Faci oamenii sa se simta prost

Am sfarsit prin a imi imbratisa doar eu copilul si a rosti singura niste cereri care ma dureau de mult. Nu imi place sa silesc pe nimeni, dupa cum nici mie nu imi place sa imi fie fortata libertatea. Cine mi s-o mai fi alăturat in taina, Dumnezeu stie...



Si stiti ceva? Am decis ca merita sa fiu penibila cateva momente pentru o cauza duhovniceasca, de dragul adevarului interior. Daca nici in familie nu imi pot manifesta iubirea cum simt , doar nu o sa joc un teatru ieftin ca sa par altceva decat sunt! 



12 comments:

  1. Nu ați fost penibilă, doar ați împlinit ceea ce trebuia.
    Al meu Ioan are aproape 14 ani și ieri ne-a repetat de n ori "Azi nu e ziua mea!" pentru că i se pare că reprezintă un standard prea ridicat Sfântul de ieri (cinstirea Sfântului înseamnă asemănarea cu Sfântul), dar și pentru că tine mai mult la Sfântul Apostol și Evanghelist Ioan.
    Le dorim tuturor veșnicia!

    ReplyDelete
  2. Dacă el a fost bine, și nu s(a simtit ca la teatru, e mai mult decât suficient.
    Bravo pt inițiativa! :)
    Violeta A.

    ReplyDelete
    Replies
    1. El, Ioan, m-a luat in brate si m-a pupat pe crestet. Vine si vremea sa inversam rolurile 😄😄

      Delete
  3. Andreea, noi parca ne-am mai intalnit pe activitati copii? (site ul Anielei).
    Ce de "Ioni" p-aici :d. Și coincidente. Ioan al meu împlinește 14 ani in feb, iar Ana (cea care e de(o vârstă cu băiețelul vostru mijlociu, în iulie.
    Altfel... Copiii mei abia așteaptă zilele onomastice. Le am citit candva dintr o carte cu povestiri ortodoxe, ca dc porți numele unui Sfânt, în ziua în care se prăznuiește Sfântul, acesta sta cu tine la masa. Ieri chiar a subliniat Ana ca ziua de ieri a lui Ioan e mult mai importanta decât ziua lui de naștere, care va urma :d

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, suntem cunoștințe vechi... Copiii noștri ar trebui sa comunice și ei cumva, poate când vor face parte din ASCOR sau alte organizații asemănătoare 😀

      Delete
    2. Am mirosit eu ceva.
      N ar fi rău. Eu am păstrat legătura cu trei fete pe care le am cunoscut tot pe site ul anielei. Una din Brașov) Monica, mama lui Mișu) , si doua din București (laura frunza și Manuela, mama lui adrian). Vb zilnic, ne și vizitam :)

      Delete
  4. Da, daaaa. Acum câteva săptămâni am realizat și eu ca s-au inversat rolurile, în timp ce îl binecuvântam pe Ioan, înainte de plecarea la scoala. Îmi aduc aminte cu placere, și încă ma pufnește rasul, asa cum s-a întâmplat și atunci. Când am început sa îl închin, a trebuit sa ridic mana mai sus, iar el sa plece capul mai jos decât de obicei. Am inceput sa radem amândoi atunci. :d

    ReplyDelete
  5. Rugaciunea pe care o fac in comun sectantii cand se bucura sau cand au o problema in familie mi se pare un liant extraordinar. Nu stiu de ce noi avem aceasta reticenta fata de ea. Si la mine in familie intampin aceleasi situatii. Ba, mai mult, niciodata nu am reusit sa ne rugam cu totii, impreuna. Doar eu si copiii. E un minus care ma mahneste, dar nu pot impune altora ce sa faca, exact cum spui.
    Recomand fetelor cartile scrise de Janette Oke. Sunt scrise de o persoana care nu e ortodoxa, dar nu am gasit nimic primejdios in ele. Sunt niste romane deosebite.

    ReplyDelete
  6. Domnul Isus sa va binecuvinteze inima de mamă! El sa va mângâie și sa mântuiasca pe Ioan! Îmi sunteți dragă, și va urmăresc postările cu interes. Cu drag, Roxana.

    ReplyDelete
  7. Sfantul Ioan sa l ocroteasca! Sunteti minunati!☺️

    ReplyDelete
  8. Sunt studii medicale ce arata forta si energia rugaciunii colective si cate minuni se intampla in spatele unei rugaciuni, atat pt oamenii care se roaga cat si pt oamenii carora le ridicam rugaciunea... oamenii care se roaga des stiu asta. Noi organizam rugaciune colectiva atunci cand trece cate un copilas prin operatie - suntem cateva zeci de femei ce facem voluntariat la spitalul de langa unde stau si unde sunt adusi copilasi fara nicio sansa in Romania, si ne rugam toate la fiecare ora, in gand sau cu voce tare, pe unde suntem si cum apucam si multumim lui Dumnezeu ca fiecare transplant a fost o reusita si copilasii au iesit cu bine dupa 12-15 ore.

    ReplyDelete