Saturday, April 13, 2019

De cand...

...am nascut, acesta este prietenul de nadejde al cusaturilor mele perineale
Protectia zonei se face nu numai mecanic, ci in combinatie cu un regim alimentar vegetarian bazat pe multe cruditati, atat fructe (mere, banane, portocale, capsuni, kiwi, cand si cand avocado) cat si legume (morcov, ardei rosu, rosiute cherry, ridichi, si cantitati industriale de ceapa verde). Nu mi-am pus restrictii nefondate nici la alte alimente (linte, mazare, fasole, naut sau varza murata) si vad ca pisi nu zice nimic. Cu nucile si semintele nu ma impac prea bine, fiindca nu imi plac. Nici dupa ulei nu ma omor. Ca mofturi pe care mi le-am permis ca lehuza as mentiona tofu si laptele de soia/migdale (de care nu consum in mod obisnuit de stresul modificarilor hormonale pe care le-ar determina)

Cred ca in cei cativa ani de cand ma straduiesc sa mananc sanatos s-a intamplat ceva bun in organismul meu in general. 
Doua beneficii imediate pe care vreau sa le notez ar fi: faptul ca am lapte in cantitate mare fara sa iau suplimente stimulatoare si fara sa ma simt ff epuizata si absenta totala a hemoroizilor la palpare (cine a avut de furca cu ei dupa nasteri stie ca e un supercalifragilistic salt calitativ)

O singura data am scapat in peste si era sa fac mastita de prea mult lapte (ambii sani erau pe jumatatea externa rosii, pulsatili, durerosi) si a trebuit sa nu mananc si sa nu beau o jumatate de zi ca sa se linisteasca, fiindca la muls nu reuseam sa evacuez.

A doua abatere au fost niste strudele cu mere mancate in ziua externarii cu care am reusit sa ma constip drastic, desi, dupa parerea mea, am baut apa suficienta.

10 comments:

  1. Pentru durerile cauzate de contractarea uterului ați folosit vreun medicament compatibil cu alăptarea sau le-ați îndurat cu stoicism? Dacă da, ce anume?
    Andreea

    ReplyDelete
  2. Nu mi s-au parut atat de intense incat sa iau ceva pentru ele

    ReplyDelete
  3. De vreo doua zile nici perineul nu ma mai doare.

    ReplyDelete
  4. În cazul meu, în primele 4 zile durerile erau insuportabile, însoțite de stările de vomă... Cu fiecare naștere parcă a fost mai rău, mai intens. Mă gândesc că poate mi-a scăzut mie rezistența la durerea fizică o dată cu îmbătrânirea organismului.

    Andreea

    ReplyDelete
  5. Eu chiar imi fac probleme ca nu ma doare pt ca nu se contracta uterul cum trebuie. Vad insa ca nu pierd mult sange...

    ReplyDelete
  6. Am gasit...:) mai citisem anul trecut postarea si mi am amintit ca ati scris despre hemoroizi ceva. Ma supara si pe mine acum...din cunostintele dvs medicale si din experienta, ce imi recomandati pentru tratarea hemoroizilor in alaptare? Am folosit Hemorzon unguent, dar nu e suficient. Sunt destul de durerosi...Multumesc!

    ReplyDelete
  7. Eu nu am mai avut probleme la sarcina asta cu hemoroizii. Mai mult decat ce am scris, nu ma bag sa recomand. Un stil de viata sanatos, hidratare suficienta, evitarea constipatiei. Unguentele trateaza ultima veriga a lantului cauzal. Sanatate multa!

    ReplyDelete
  8. Cred ca este inutil sa spun despre evitarea condimentelor.
    Doua plante recomandate de cineva care din pricina sedentarismului avea hemoroizi: turmeric si piperul baltii

    ReplyDelete
  9. Multumesc mult! Despre turmeric si piperul baltii nu stiam! Doamne ajuta!

    ReplyDelete