Wednesday, December 17, 2014

Duct nazolacrimal




Am masat si eu ochisorul lui Gheorghita cam o data la doua ore si am observat ca secretia purulenta s-a redus semnificativ din prima zi, iar lacrima s-a scurs pe obrajor la intervale de timp mai mari. Se face presiune spre nas, cu miscari circulare, repetand manevra de 5-1o ori (se simte in unghiul intern al ochiului o mica umflatura data de canalele inflamate si blocate).

N-as masa cu unghiile netaiate si nici cu degetul liber, ci invelit cu o compresa.

Pe la noi indicatia ar fi sa aduci copilul pentru interventie oftalmologica pe la 3-4 luni (si ti se spune ca o anume structura membranoasa care realizeaza obstructia se va osifica daca astepti), dar vad ca prin alte tari se recomanda sa tii copilul sub observatie pana la 9 luni sau pana la un an, cand problema se rezolva de la sine (in 90% din cazuri sau chiar 99%)

3 comments:

  1. La ce oftalmolog ati fost cu Gheorghita?Noi am fost (credeam cu aceeasi problema) la doctorita Birau.Care ne-a spus ca are canalul lacrimal insuficient dezvoltat.Si tot cu masaj am rezolvat.Dar nu circular ca la problema noasta ar fi agravat,zicea dansa, ci de jos in sus.La unul din fratiorii ei mai mari am rezolvat canalul lacrimal infundat tot cu masaj si aghiasma de la Izorul Tamaduirii .Paula

    ReplyDelete
  2. Nu-mi prea place sa dau nume si detalii mai mult decat cele ce sunt deja scrise in postare.
    Ba de sus in jos, ca presiunea pe care o exerciti cu coloana de lichid (lacrimi) sa desfunde traseul. Principiul e explicat si in link.

    ReplyDelete
  3. Si fetita noastra are aceasta problema la ochisorul drept. Din pacate are deja un an si jumatate si ni s-a zis ca nu se mai poate rezolva nimic fara interventie chirurgicala. Nu lacrimeaza zilnic, cel mai adesea cand iesim afara, nu e purulenta, e lacrima curata. Eu inca sper si ma rog Sf Necarie sa depasim aceasta problema. E si vina mea pentru ca din lipsa de experienta am tratat cu superficialitateacest aspect cand era bebelus...nu i-am facut zilnic masaj. Emanuela

    ReplyDelete