Friday, May 20, 2022

Sa nu...

... clevetesti. Regula de baza pentru orice crestin mediocru, pe care, totusi foarte putin o respecta. Nu pare a fi foarte greu. De ce sa dai mai departe raul altcuiva?

Sunt totusi anumite cleveteli care te "ard": acelea despre oamenii care te necajesc, care iti scot peri albi si care nu te lasa sa traiesti linistit. Si dintre ele, categoria "premium" sunt acelea despre narcisisti.

De ce? Pentru ca felul in care te devalorizeaza, te scot din minti, te jignesc intre patru ochi si iti fac haos in viata contrastează enorm cu imaginea pozitiva pe care au reusit sa si-o creeze fata de altii si este extrem de enervant sa auzi laude la adresa lor sau sa asisti cum isi desfășoară tacticile manipulatorii cu cei care nu le cunosc adevarata identitate.

Chiar si unui om cumsecade inselatoria, impostura si prefacatoria ii repugna, de aceea e foarte tentanta clevetirea, iar uneori parca nu e suficienta descarcarea catre un prieten, ci simti ca ai chema politia si ai scrie la ziar, demascand toate tertipurile si inscenarile acestui tip de personalitate.

Dumnezeu sa ne intareasca! 

8 comments:

  1. Tot citesc despre narcisiști în postările dumneavoastră și cred că am prin preajmă...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Posibil. Imcearca sa iti păstrezi pacea si iubirea de oameni in mijlocul ispitelor.

      Delete
  2. Sunt oameni bolnavi si numai sufletele puternice pot rezista si face rabdare acolo unde nu exista varianta no contact

    ReplyDelete
  3. Doamne, cum ați scris! Cât de bine ați punctat! Exact asta este și reacția mea când primesc încă un șut pe nedrept din partea directoarei de la școala unde predau. Aș da la toate televiziunile cât de mare este contrastul dintre ceea ce se vrea a fi sistemul de învățământ/educație și ceea ce este de fapt. Hârțoage, prefăcătorie, neputința de a sancționa în vreun fel comportamentele deviante ale copiilor și așteptarea de a fi un supus umil al stăpânului de pe plantație (cireașa de pe tort!) . Dacă nu aveți încă o meserie, nu alegeți învățământul!

    ReplyDelete
  4. Vă rog să mă scuzați că mi-am vărsat năduful aici, dar, după cum ați spus, îmi vine să scriu pe toți pereții, fie ei și virtuali...
    Sunt în primul an de învățământ, iar dezamăgirea cu care m-am ales e foarte amară și refulează pe unde poate.

    ReplyDelete
  5. Si in alte sectoare de activitate sunt dezamagiri, bunul Dumnezeu sa ne acopere...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, îmi dau seama...Mila Domnului, fiindcă altă soluție nu avem.

      Delete