Saturday, June 22, 2019

Ma intreb...

...daca simplul fapt de a semnala aspectele negative (intr-o societate sau in atitudinea cuiva) duce la o vindecare mai grabnica a situatiei decat acoperirea lor cu tacere.
Daca ar functiona analogia cu un abces, atunci simplul fapt ca dai in vileag ceva care e in neregula ajuta foarte mult.
Cateva lucruri imi sunt clare:
  • efectul benefic maxim il obtii daca secondezi criticismul cu rugaciunea 
  • conteaza enorm motivul pentru care descoperi rautatea respectiva, sa nu ramana o simpla cleveteala
  • pe cat se poate e bine sa nu dai nume, sa nu defaimi un om ci mai degraba un tip comportamental 
  • sa fii cu bagare de seama cui spui, ca sa nu se sminteasca ci doar sa invete ceva despre viata sau sa se autocorecteze, daca e bine intentionat
  • Scriptura insista pe rabdarea nedreptatii. Totusi, metaforic vorbind, daca tu ai calcat intr-o mizerie mi se pare ok sa o semnalezi ca sa se fereasca altii
  • in functie de interlocutor si de tonul discutiei poti vorbi cu "durere si dragoste", poti satiriza sau folosi anecdota
Sa completez cu niste exemple de pamflet intr-o forma de prezentare usor digerabila pentru tinerii contemporani, a caror intelegere nu necesita studii aprofundate  de filosofie😊

5 comments:

  1. Ce muzica amuzanta, nu știam de acești tineri, se vede ca imbatranesc😀😀😀

    ReplyDelete
  2. nici eu nu știam. cred ca mai asculta si a mea dar eu nu am răbdare să ascult asa ceva. ti cum faci? asculți si zici ceva apoi. mi-e greu să cred ca asculți cu un aer aprobate si degajat.

    ReplyDelete
  3. Ascult sa vad cum e textul, apoi incerc sa ii orientez spre chestii mai "spalate". De unele melodii m-am bucurat, altele m-au scarbit (am ascultat pe langa ei si mizerii) si le-am interzis. Le pretind sa nu asculte melodii care sunt o ofensa pentru felul in care sunt educati. Unii ma asculta mai usor, altii nu. Mai fac rabdare pe langa ei, fiindca stiu ca intre timp Dumnezeu lucreaza.

    ReplyDelete
  4. ah da ecaterina e tare greu...trăim într-o lume ce promovează totul pe dos..ortodoxia zice una si lumea exact invers. cred ca e tare greu sa păstrezi echilibrul. eu sunt si extremistă de fel. imi doresc sa tac mai mult si sa ma rog pentru ei dar...

    ReplyDelete