Wednesday, June 26, 2019

Am impresia...

...ca in zilele noastre vrajmasul a construit prin oamenii care ii deschid usa inimii lor o falsa descriere pentru "dreapta socoteala" de care vorbesc parintii bisericii. Ei confunda grav discernamantul duhovnicesc cu starea de a fi caldicel si considera a lucra cu jumatati de masura in ceea ce priveste mantuirea ca pe un semn de mare intelepciune. Compromisurile reprezinta pentru ei calea de mijloc, iar sminteala este dezaprobarea oamenilor din afara oricarei randuieli bisericesti fata de stilul de viata crestin autentic.

Pentru a intelege mai bine toate acestea va recomand cu caldura Vietile Sfintilor precum si carti scrise de autori canonizati. Veti vedea cat de lipsiti de discernamant si de toleranta erau adevaratii iubitori de Dumnezeu.

2 comments:

  1. Intrebarea asta o am si eu pe buze si in suflet Ecaterina si am observat ca si parinti duhovnici tot mai des duc calea asta de mijloc destul de jos sa zic asa. Eu am intrebat parintele duhovnic si mi-a zis sa ma raportez mereu la Hristos ca El e modelul si nu lumea. Mi se pare si nostim uneori ca putinul duhovnicesc pe care il facem noi e vazut ca extremism si multi chiar cred asta nu doar o zic. Eu vad insa unde sunt, nu ma las pacalita si mi se pare ca n-am ajuns inca la calea de mijloc mai am mult pana acolo. Inca sunt jos destul de jos. Dar repet sunt oameni din jur care imi catalogheaza actiunile mele mici mici drept acte extremiste demne de sfintenie. Eu drept iti spun am uneori senzatia ca pot comunica in mod real cu o mana de oameni. Si tu esti unul dintre ei Ecaterina. Chiar daca nu te cunosc, nu te-am vazut simt ca ma intelegi si simt ca eu te inteleg.

    ReplyDelete
  2. E chiar durereos uneori. Cu oameni dragi si f dragi trebuie sa inchid uneori repede dialogul, discutia, comunicare pe teme care ma intereseaza pentru ca stiu ca nu ma inteleg. Pentru mine cel putin e dureros.

    ReplyDelete