Friday, November 29, 2019

Cum sa...

... traiesti ziua nationala a Romaniei? Ce acte de patriotism sa mai faca muritorii de rand in tara asta? Sa isi dea tot salariul pe ii pentru familie, sa isi faca o poza si sa o puna pe Instgram? E si asta o varianta, pentru promovarea portului national.

Deschid o lista cu sugestii pe care va astept sa o completati (din dragoste de tara, nu cu ironii ieftine):
* invatati sa coaseti o ie si incepeti una
*propuneti-va sa mancati cat mai des in stil traditional romanesc, fara chipsuri si fast-food
* vizitati locuri cu semnificatie istorica sau pur si simplu bucurati-va de frumusetea naturii Romaniei constientizand ca e un dar care trebuie aparat
*organizati-va pentru a intreprinde lucrari in folosul comunitatii in care traiti
* plantati un pom, o floare
* cumparati-va pamant in tara asta si ingrijiti-l
*vorbiti copiilor despre istoria acestei tari si insuflati-le sentimentul responsabilitatii fata de aceasta tara in care nu intamplator s-au nascut.
*cumparati o carte de istorie cu text cald si ilustratii vii sau cautati informatii pe net
*planuiti pentru noul an sa contribuiti la intarirea neamului nostru adoptand sau dand nastere unui romanas😊

7 comments:

  1. Ultima sugestie se va adeveri la noi in primavata, daca ajuta Dumnezeu si Maica Domnului. Din celelalte, cate putin din fiecare le implinim in masura in care putem. La multi ani, dragi romani!

    ReplyDelete
  2. Dumnezeu sa va ocroteasca! Ma bucur sa aud asta!

    ReplyDelete
  3. Am luat contact cu multe grupări ultranaționaliste și m-am gândit și eu că cea mai bună măsură ar fi să perpetuăm neamul...e cea mai trainică și pe bune măsură pro-românism.

    Aș adăuga: învățarea unui meșteug popular (tu ai zis de ie, însă eu mă gândesc și la altele-cioplirea lemnului, țesutul la război, împletire de coșuri, pictarea icoanelor pe sticlă etc.), păstrarea valorilor care au dus acest popor mai departe în istorie (bunătatea, milostenia, credința ortodoxă, familia etc.), scrierea cu diacritice, urmarea unor modele reprezentative pentru neam, adică să devenim puțin mai reticenți cu ce propune străinătatea și să aruncăm o privire prin scrierile și faptele românilor.

    La mulți ani!

    ReplyDelete
  4. P.S. când am menționat scrierea cu diacritice, mă gândeam mai mult la mine la job, că se mai întâmplă să trimit din grabă câte un mesaj sau un email fără diacritice, sper că nu te-am necăjit... Doamne, ajută!

    ReplyDelete
  5. Nu, deloc. Scriu fara diacritice fiindca mi se pare ca asa castig timp si nu ma risipesc...

    ReplyDelete
  6. Eu vreau sa fac un fel de Jurnal de călătorie, încă nu am pus în practica pt ca vreau sa găsesc un mod bun de a-l organiza și sa acopăr toate aspectele: acela de a păstra amintiri, de a învața geografia tarii și istorie. Pentru început am să-l scriu singura, ea fiind prea mica acum, 2 ani 10 luni.
    Dar va conține fotografii din călătoriile ei (cu noi sau în tabere) și date despre județul respectiv (reședință de județ, râuri, flora, fauna, personalități cunoscute sau mai puțin cunoscute etc)
    În cazul nostru, fiind vorba de un copil adoptat, o sa pun accent și pe zona unde s-a născut (nu e zonă turistică)
    Când va mai creste și va înțelege mai multe, abia astept să participam la programe de voluntariat. Degeaba ne plângem dacă nu punem osul la treabă!
    Clar și meșteșugurile intra în atenția noastră. Pe noi ne favorizează faptul ca locuim în București și avem relativ aproape Moara de hârtie și Satul Meșteșugurilor, în jud Giurgiu, Comana.
    Dacă nu ați ajuns acolo, va recomand. Au tarife speciale pentru familii numeroase.
    În plus sunt mănăstirea și Parcul Comana cu Delta Neajlovului.

    ReplyDelete