Monday, October 29, 2018

O schimbare...

...pe care am facut-o de cand sunt gravida: fara faina de grau. Nici inainte nu eram prietena cu faina alba si glutenul (de aceea fac paine cu maia pt familia mea) dar pe fondul sarcinii, fiindca ma chinuia o constipatie rebela, am virat total spre mamaliga. S-ar putea ca schimbarea asta sa fie de folos si pentru tiroida.
In ciorbe nu mai puneam paste fainoase de mult. Le-am inlocuit cu alte cereale integrale (mei, hrisca, orez, quinoa) si s-a obisnuit toata lumea cu gustul lor. Galustele ies ff bune cu gris de orez.
Ultima gaselnita pe care facut-o de dorul unor felii de paine cu care sa fac un sandvis e turta de malai. Un alt avantaj al ei ar fi ca nu ma mai obosesc sa pazesc si sa amestec mamaliga. Daca e de dulce o poti face mai consistenta, daca nu, e de ajuns si cu apa si sare.

Ce se vede mai sus e facut cam asa: 600g malai extra, 1,5 l kefir de casa, poate si mai mult putin, 4 oua, o mana -doua de fulgi de ovaz, sare.

Majoritatea retetelor sunt cu malai oparit, dar mi s-a parut mai atragatoare ideea de a dospi totul. Am invatat dintr-un articol al lui Radu Anton Roman ca mai demult gospodinele lasau malaiul cu lichidul amestecate de seara, ca sa fermenteze partial.

1 comment: