Friday, October 9, 2015

Muzica...

...psaltica invatam de cateva luni bune. Sambata trecuta fetele au fost la strana la vecernie. In bisericuta mica erau doar cativa oameni in afara de noi. Totusi au fost emotii. Au prins insa curaj si vor incerca sa mearga si la tati la biserica sa tina strana la o sfanta liturghie. Asta ma bucura. Pe masura ce vor capata experienta, se vor putea aduna si interior mai bine. Cantarea ajuta mult rugaciunea, dar cel care sta la strana trebuie sa aiba o asezare sufleteasca buna ca sa nu se imprastie cu mintea si sa reuseasca sa fie "conectat" la intelesul a ceea ce psalmodiaza.

4 comments:

  1. M-ar bucura sa aiba si fetele mele interes pentru asa ceva peste cativa ani. Au studiat cu cineva, sau de unele singure, acasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iau lectii de muzica, dar cauta si singure pe net cantari si notatii psaltice. De exemplu paraclisul il cantam seara dupa o brosura scoasa la imprimanta de ele.

      Delete
  2. Ce frumos!
    Si eu cu sora mea am cântat in strana de prin clasa a 5- a pana ne- am căsătorit si am avut copii in brate. Mergeam intr- o biserica de tara, dar cu multa lume evlavioasa. Recunosc ca s- a întâmplat de multe ori sa mă lovească mândria, dar reusea părintele la spovedit sa mă faca sa vad lucrurile asa cum trebuie, dar mi-a prins si foarte bine pentru că reuseam sa- mi canalizez atentia spre rugăciune mult mai bine decât din spatele bisericii unde era mai tot timpul foiala.

    ReplyDelete
  3. e un lucru extraordinar ce il faceti!

    ReplyDelete