Sunday, July 20, 2014

Telefonice



Un dispozitiv care mi se pare foarte util si datorita caruia s-a imbunatatit considerabil armonia noastra familiala este casca bluetooth.

Sotul meu o poarta de vreo cativa ani si pot sa spun ca nu se compara disponibilitatea lui cu cea din perioada in care vorbea la mobil in mod clasic. Fiind preot si duhovnic e nevoit sa vorbeasca enorm la telefon, lucru care pe mine ma exaspera, fiindca de cate ori aveam nevoie de ajutor il gaseam in pozitia de baza a vorbitorilor la telefon si ma alegeam cu ridicari din umeri si indelungate amanari.

Fac o paranteza pentru a puncta un lucru pe care l-am observat la majoritatea persoanelor care-si suna duhovnicul ca sa mai stea de vorba cu el: gestul acesta nu are o baza solida in practica bisericii si nu are de-a face cu relatia sanatoasa duhovnic-ucenic. Acestia sunt mai degraba oameni care nu au prieteni sau nu gasesc pe nimeni de incredere si atunci simt nevoia sa se descarce la duhovnic. La drept vorbind se poate plange pe umarul oricui pe teme de afaceri nereusite sau de certuri in familie. Treaba duhovnicului e sa te ajute sa-ti depasesti impatimirea, nu sa te consilieze cum sa te descurci daca pleci la munca in afara granitelor sau la ce patron sa te angajezi. Bineinteles ca si duhovnicul ar trebui sa stie sa puna niste limite, cu conditia sa nu bruscheze sau sa jigneasca pe cineva.

Si acum, ca mi-am varsat si eu of-ul :), revin la dragutul de bluetooth:
-datorita lui sotul nu a primit nici o amenda in timpul sofatului (desi printre cunoscuti si rude a cam plouat cu amenzi pentru vorbitul la mobil)
-avand mainile libere nu a fost nevoie sa amane pana la sfarsitul convorbirii telefonice caratul sacoselor grele de la piata, purtatul copiilor sau diverse treburi casnice
- in casa sau masina telefonul e tinut la distanta de corp chiar si in timpul convorbirilor (si nu-l mai scapam de atatea ori pe jos si nici in ciorba cand ne suna careva in timpul mesei)
-e un articol foarte rezistent la traume fizice (casca noastra a fost inclusiv calcata cu masina si tot functioneaza) doar partile din cauciuc sau silicon sunt vulnerabile la dintii bebelusior :)

Sigur ca lumea are tot timpul ceva de comentat, asa ca a primit si el diverse remarci ironice legate de casca (ca e preot galactic, ca umbla cu musca in ureche, cu cercel etc), dar cred ca astea nu au atata importanta incat sa-l determine sa renunte la beneficiul practic al bluetoothului. Ba, in ultimul timp ma batea gandul sa-mi iau si eu unul...

2 comments:

  1. Inainte de a lua si tu unul, cauta ceva informatii, pentru ca eu am citit de cuand o carte a lui A. Dragulinescu in care vorbeste despre radiatiile electro-magnetice si despre cat de periculoase sunt, mai ales pentru femeile insarcinate. Asta, presupun ca stiai, dar sigur nu stiai (nici eu nu stiam inainte sa citesc in carte), ca radiatiile se amplifica de nu stiu cate ori purtand aceasta casca (are argumente foarte clare in carte) si ca singura varianta de a te feri cat de cat de pericolul mobilului, este sa dai pe hands free si sa tii tel departe de ureche. Oricum, aceste casti, sunt foarte aspru criticate, in carte scriind ca in tari precum Israelul, daca nu ma insel, sunt interzise. Se pare ca sunt raspunzatoare de aparitia multor tumori pe creier si chiar de tulburari psihice. Nu am acum timp sa iti caut exact datele, dar cauta pe net, ca vei gasi cu siguranta informatii. Cartea se numeste: "Idolii fara fir"

    ReplyDelete
  2. Nu sunt documentata in ceea ce priveste nocivitatea castii comparativ cu telefonul.
    Pe hands free interlocutorul nu aude grozav daca stai cu gura la mai mult de 20-30 cm de receptor.
    Cu casca telefonul sta cam la 3-4 m de posesor si convorbirea decurge normal.

    ReplyDelete