Tuesday, April 3, 2018

Indreptar...

... de spovedanie alcatuit de Valeriu Gafencu. Il citii (😊 m-a facut mama olteanca) si eu acum in masina. Mi s-a parut interesant, pe alocuri subtil
  • nu mi-am tinut angajamentele (fata de Dumnezeu, oameni) 
  • ma incred numai in mintea mea 
  • dau vreunui lucru/ fiinte mai multa cinstire decat lui Dumnezeu 
  • sunt cicalitor 
  • la desfranare include logoreea
  • tin in casa persoane care pot avea influenta negativa asupra copiilor

Ar mai putea fi completat cu cate ceva (de exemplu nu aminteste de fumat, betie), dar astea nu ma intereseaza personal😊.

Eu, una, as scoate o editie de indreptar de spovedanie la care in paralel cu pacatele grele as adnota in subsolul paginii cate ceva din canoanele care arata cam cat te desparte de Hristos pacatul respectiv. E util pentru publicul larg care nu are pravila in biblioteca sa stie ca temporizarea impartasirii nu e randuita de preot dintr-un moft sau din aversiune fata de penitent.

1 comment:

  1. Cel mai complet și ne-habotnic (fără sugestii de genul "am stricat aerul în biserică") îndreptar de spovedanie este cel al Sf Gheorghe Zăvorâtul

    ReplyDelete