Tuesday, May 3, 2016

Am cumparat...

...miel din targ de la cioban. Arata bine, era mare (cantarea taiat 27 kg). Am fost cu el la cineva in curte sa il transam ca sa nu mai fac mizerie in bucataria proaspat varuita. Pentru acasa mi-a ramas doar operatiunea de a il pune in pungute speciale la congelator.

Cand a venit randul organelor, surpriza: pe ficat am gasit cateva chisturi hidatice de toata frumusetea. Sotul meu nu m-ar fi luat in serios daca nu ii aratam imagini de pe net cu asa ceva. Oricum a tinut sa avem si o parere avizata, asa ca ne-am dus cu ficatul langa piata la un cabinet sa il vada un medic veterinar.

Acolo erau doua persoane: o doamna mai tanara care mi-a spus ca daca am copii mici ar fi bine sa ingrop organele si un domn mai in varsta care a contrazis-o, a excizat cateva chisturi si mi-a aratat ca ficatul era ok pe sectiune. Tot el m-a sfatuit sa fac drob pe care sa il coc bine si m-a "linistit" ca alea nu erau chisturi hidatice, ci... echinococoza :))

Bineinteles ca am renuntat la organe, fiindca transparenta domnului veterinar nu mi-a inspirat deloc incredere. Mai am o singura framantare: sa nu se fi spart camasa vreunui chist in timpul transportului peste carne. O voi gati la cuptor, fiindca am citit ca larva parazitului nu moare decat la 180-200°C deci ciorba n-ar fi ok.

1 comment:

  1. se intampla si din astea, ma bucur ca ai verificat. Eu tin minte ca bunicii verificau ficatul la taiere la fiecare animal (iar la vitel aveau tehnicianul veterinar ).

    Nici eu nu as fi consumat in conditiile astea.

    ReplyDelete