Saturday, October 5, 2013

Cum ne spalam

...la fundulet :)
Acum cateva zile a trecut pe la noi o mamica tanara, care are numai un copilas. Intamplator (sau nu) a trebuit sa o schimb pe Elena de fata cu ea. Mi-a spus bucuroasa ca a mai a invatat ceva: cum se prinde body ca sa nu mai cada strampii (ea il punea fetitei ei pe dedesubt), cum se capseaza pe umar ca sa nu se murdareasca si cat de simplu e sa folosesti apa in loc de servetele umede la fiecare schimbare de scutec. Daca nu era reactia ei, nu m-as fi gandit ca poate fi cuiva de folos sa vada lucrurile astea in direct. Prin urmare am fotografiat cateva secvente din acest procedeul banal.
Eu nu as folosi servetele nici daca n-as avea apa curenta, atat mi-e de sila de substantele cu care sunt impregnate si de parfumurile lor. Un lighenas mic substituie cu succes chiuveta. Daca apa nu e calda nu pun jetul direct pe copil, ci doar umezesc mana ca sa-l curat. Daca intampin problema asta cu scutecul in magazine folosesc toaleta de acolo, fara sa o ating cu piciorusele de chiuveta, bineinteles. In parc exista robinete de apa... Chiar si cand sunt in excursii mai lungi cu masina am la mine o sticluta de apa pe care o folosesc pentru igiena bebelusului.








3 comments:

  1. M-a socat la un moment dat o copilita-mamica de etnie rroma care si-a spalat baietelul la fund fix deasupra fantanitei de apa (de unde multi beau), dupa care l-a sters cu poalele fustei si i-a ridicat pantalonii :D
    Este simplu sa ingrijesti un copil!
    Exista insa si servetele umede naturale, care se pot umezi cand este nevoie. Eu una folosesc dreptunghiurile de vata tesuta cu ata de bumbac care se puneau in loc de pampers pe vremea cand eram bebelus, pastrate peste ani. Sunt moi si foarte placute daca se umezesc cu apa calda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simplu, numa sa vrei sa-i faci... De simplu ce e avem atatea avorturi in tara. Sau poate doamnele se scarbesc de simplitate si in loc prefera pacate :)

      Delete
  2. Servetele din finet sau vata, cum spui, am folosit decat cand am fost in maternitate. Acasa imi place sa folosesc muulta apa :)

    ReplyDelete