Sunday, July 21, 2013

Mare 2013

Anul acesta n-am reusit sa fac nicio baie in mare din cauza ca nu m-am mobilizat sa ma scol devreme ca sa ajung pe plaja cand nu e mai nimeni, si nici n-am catadicsit sa raman seara tarziu doar pentru balaceala. In plus nu am trecut proba de dezinhibare :-) la costum de baie.

Alta data mi s-ar fi parut de neconceput dar vad ca, odata cu varsta, lucrurile care conteaza pentru mine si care ma bucura cel mai mult se schimba (altfel as fi facut un efort ca sa nu ratez reprizele de inot). Nu am simtit nicio frustrare sa stau pe mal cu Elenita si sa-mi umplu inima doar cu bucuria din ochii copiilor.

Nu am avut nici tragere de inima sa ma plimb seara prin centrul statiunii. Era prea agitat pentru gustul meu. am preferat stradutele linistite unde am putut admira in voie stilul arhitectural al casutelor grecesti si am constatat cu uimire ca nimeni nu se stresa sa inchida usa seara, chiar daca aceasta era la un pas de strada. Am ajuns chiar si prin cimitir, loc care i-a placut cel mai mult lui Grigo, fiindca el se teme de clauni si de zgomoteca din parculetul de distractii pentru copii.

Am vrut neaparat sa subliniez ca nu am folosit niciodata creme ecran solar si nu ne-am ars in soarele Greciei asa cum am vazut la familiile cu care am tot fost de-a lungul anilor si care s-au bazat pe protectia la tub. La 11.30-12.00 plecam de pe plaja si reveneam in jur de 17.00. Anul acesta am mai aflat ceva interesant: ca nu e bine sa folosim sapun dupa expunerea la soare pentru ca sa beneficiem de vitamina D produsa pe plaja. Un simplu dus inlatura destul de eficient excesul de sare de mare si lasa D-ul sa se absoarba lent din piele.

un castravete de mare

Adăugaţi o legendă

28 comments:

1. Sunteti tare, tare frumosi toti!
    Am citit cu mare placere si am admirat pozele tot cu placere!
    Sa aveti o vacanta minunata in continuare!!!!!!!!!!!!!

ReplyDelete
  2. Buna dimineata, bine ati revenit! Cat ai fost plecata am tot verificat blogul in speranta ca voi gasi o postare noua :). E un blog care creeaza dependenta :). In ce parte a Greciei ati fost? Ce manastire ati vizitat? Vrem detalii cand ai timp... Multumesc.

3. Nu e vorba neaparat despre placerea de a te balaci, cat despre gfaptul ca ti-ar face bine. Grecii chiar au o vorba, ca pentru a fi sanatos tot anul, trebuie sa faci 20 de bai in mare pe an. Doua bai pe zi, in 10 zile, e perfect :D
    Tocmai ne-am intors si noi din Grecia, am fost in Ierissos, in apropiere de Ouranopoli. Am ales acel loc, pentru ca e mai linistit. Cand era vant si nor in Ietrissos, ne urmcam in masia si treceam coasta, in Ouranopoli, la nici 20 km, unde era soare si bine. Am luat si vaporul pe langa Sf Munte. Acum, dupa ce am fost la mare in Grecia, ma intreb de ce as mai merge vreodata la mare la noi, unde e atata galagie, tiganeala si mizerie pe plaja.

4. Sa va fie de bine!
    Si sa repetati si la anul:)

Pentru cei micuti ce au inca pampers daca nu vrei sa le pui slip, sunt pampersi speciali pentru apa, in Grecia sunt din ce in ce mai multi turisti (in genere germani si sarbi ) ce tin copiii complet goi in locuri publice si vad ca se intensifica munca de constientizare a opiniei publice si in media si la scoli . Ai mei copii de exemplu ma indeamna (in greaca bineinteles am copii bine crescuti:) totdeauna sa le spun asta prietenilor din Ro ce vin si tin bebelusii goi pe plaja pentru ca "asa e corect" .
    De asemeni pediatrii noua ne atrag atentia dintru inceput la consultatii mai ales la plajele cu nisip fin. Au din ce in ce mai multe cazuri mai ales la baieti trimise la spital pentru ca la cabinetele judetene nu reusesc curatarea eficienta.
    Sper ca nu a fost cu suparare, toate bune va doresc.

ReplyDelete
  5. Da, pampers pt bebelusi si o reverenda pt parintele.

6. Nu stiu cat glumesti sau nu, dar treaba cu reverenda stiu ca poate fi pricina de dezamagire pentru multi crestini evlaviosi care nu si-l pot inchipui pe parinte altfel decat in reverenda.
    E totusi un loc in care oamenii (chiar si parintele) se scalda. In plus, el a inotat exclusiv in zone nepopulate (zone cu pietre in mare unde se gasesc diverse animale marine) cu ochelari de apa si teava pentru respiratie, fara macar sa ridice capul, iar pe plaja nu a stat decat pana a montat umbrela in nisip.
    Daca cineva s-a smintit chiar si asa, regret nespus. In rest isi poarta reverenda chiar si pana in spatele blocului la gunoi.

ReplyDelete
  7. Ecaterina, exact cum spui, nu vad de ce s-ar sminti cineva ca parintele s-a scaldat fara reverenda, ca doar nu putea cu ea pe el :D
    Doar ca, probabil, nu ma intelege gresit, probabil nu era prea potrivit sa pui poza cu el in bustul gol aici. red ca in acest moment poate interveni sminteala. E un spatiu, altfel de cat la mare, nu stiu daca ma intelegi, un spatiu vizitat de multe persoane, mult mai multe decat cele care l-au vazut la mare astfel. Sunt sigura ca duhovnicul meu m-ar fi certat daca puneam poza asta pe blog. La mare si sotul meu s-sa scaldat, chiar daca mai era cate cineva pe plaja. Si-a luat niste bermude in loc de slipi. Cat statea pe plaja, isi lua tricoul pe el, ca oricum e plin de alunite mari si periculoase.

Replies
    1. Da, are si iubirea mea niste bermude midi cu care am uitat sa-l disculp :-)

Intentionat am postat o foto din care reiese ca si padre inoata. In plus, referitor la cat de smintitor este bustul sau, padre al meu glumeste spunand ca si-a uitat muschii acasa in congelator :-)

Delete
  8. Doamne ajuta! Nu m-am smintit, apa este (si) pentru scaldat, dar crestinii (nu doar preotii) nu se scalda oricum. Daca te uiti la evolutia "costumului de baie", acum ceva vreme, acoperea aproape complet corpul. Oare ei cum inotau? Asa poti si sa te dezbraci complet intr-un loc unde sunt nudisti si sa zici ca erai intr-un spatiu dedicat... Si baia este un loc dedicat pt spalat, dar nu e publica... Consider ca nu se cade sa afisezi poze cu parintele chiar si in bustul gol. Nu pt ca este parinte, ci mai ales pentru ca este parinte. Iarta. Poate trebuia sa spun asa de la bun inceput, dar nu am avut timp ieri sa detaliez.

Replies
    1. Din "bustul" de care vorbesti nu se vede decat un umar, si acela din profil. Probabil si daca avea maieu ar fi existat persoane intrigate. Fiecare se pazeste cat stie si cat poate.

Daca te uiti la evolutia baii vei constata ca mult timp au fost bai publice (ca un fel de stranduri, care nu se compara cu libertatea pe care ti-o ofera litoralul grecesc de a gasi locuri retrase) unde le era ingaduit chiar si calugarilor sa mearga in vreme de slabiciune trupeasca.

Delete
  9. trebuia sa-i dai omului reverenda inainte de foto :) ;)

oameni buni, preotul e si el om, are o viata ca toti ceilalti- face baie,mananca si se scalda fara reverenda.Unii se ,,smintesc,, si de umbra lor. Puneti gandul cel bun si nu va mai sminititi atata de altii, sa ne smintim de relele noastre si sa le indreptam.Doamne ajuta!

Ecaterina, bine ati revenit din concediu, ma bucur ca ati petrecut asa de placut.

Replies
    1. Cu cel mai bun gand am scris. O admir pe Ecaterina si familia ei, si tocmai de aceea am spus. E mai simplu sa taci, dar nu e intotdeauna bine.
      Nu, nu trebuia sa-i dea reverenda inainte de foto. Trebuia macar sa nu publice fotografia!
      Si nu pentru ca e preot am facut observatia. Cred ca nu se cuvine niciunui barbat crestin sa stea dezbracat in fata altora. Traim vremuri sucite, si stiu ca nu e usor de primit acest adevar. Trupul sotului il vede doar el si sotia lui, si invers. Asa socotesc ca e normal.
      Si ca e si el om, preotul, asta nu-l scuteste de responsabilitati! Nu e doar om, e omul lui Dumnezeu, e reprezentantul lui Hristos!
      Noi trebuie sa fim crestini oriunde. Chiar si la mare!

Delete
  10. Toata Grecia are mare buna si oameni cu adevarat primitori insa ca si clasificare sa zic asa e mai fain Ierissosul unde a fost Diana decat Stavrosul si doar "puntintel" mai incolo (pe un drum superb insa de urcare si coborare apoi), la anul cu ajutorul lui Dumnezeu poate luati in considerare si asta.
    Preturile acum cu criza s-au cam nivelat in tot Halkidikiul.
    Toate bune.

ReplyDelete
  11. Sotul meu a fusese in Ierissos cu o sapt inainte de a ne duce pe noi si mi-a zis ca pentru copii e mai bine pe plaja din Stavros. fara valuri mari si cu apa mica mult in larg astfel incat la cei 4 mai marisori nici nu ma prea uitam.

12. Ecaterina frumusetea ta sta ascunsa bine, in suflet, sub ochelari, in dragostea mpentru copii tai!Ma bucur ca a-ti ales un astfel de loc pentru vacanta;intradevar si noi suntem aproape de mare dar putin ma tragre ata sa merg in aglomeratie si galagie...Sa fiti sanatoasi si sa aveti o vacanta frumoasa in continuare!Te astepta pe blogul meu:sperantacredintasiiubire; sper sa postez cat mai repaede poze de la Alexandropouli, Salonic si Meteora!

13. Da, in Ierissos e apa adanca destul de brusc. Asta e un dezavantaj. Peisajul si statiunea sunt mai frumoase, nisipul e mai maricel, usor spre pietris (iti face un masaj placut la talpi), iar Atosul e aproape. Copiii mei sunt inca micuti, nu inoata singur, asa ca au intrat in apa numai cu colac. Am prins doua zile cu vanta si ceva valuri, dar nu mari, asa ca ne-am mutat repede pe plaja din Ouranopoli, unde era soare si mare linistita. Dar, pentru anul viitor, iau in considerare Stavrosul daca e apa mai mica pana in larg. Oricum, e si mai aproape de tara :)

ReplyDelete
  14. Da, asa e apa e adanca brusc. Nu m-am gandit la asta. E un dezavantaj la copii.
    Valuri insa sunt mai multe teoretic in Stavros pentru ca e marea deschisa pe cand in Ierissos e golf .
    Ierissosul are mai multe stegulete albastre, fiind si zona 1 Athos nu au nici drept de intrare in apele ei ambarcatiuni mari , nici pescuitul cu anumite mecanisme nu e la liber etc si asta de asemeni ajuta la pastrarea naturii la un nivel mult mai aproape de natural.De exemplu acum localnicii au reusit sa opreasca un plan de exploatare minier dupa doi ani de lupta cu canadienii (aceeasi de la Rosia Montana ) tocmai punand in fata in tribunale externe si interne echilibrul natural in zona si pastrarea lui pana acum in starea asta.
    Nisipul mare ("haliki" ) si nu micut este un punct in plus pentru toti desi intr-adevar pentru copilasi e mai bun cel mic de joaca. Nu ma gandisem , noi nu stam pe plaja de obicei:).
    Bineinteles ca fiecare familie are alte criterii , ceea ce conteaza e sa te simti bine.

ReplyDelete
  15. Vacanta placuta in continuare! Nu cred ca se sminteste lumea atat de usor de budigaii parintelui care isi supravegheaza cei 6 copii in apa! Cine e sa se sminteasca are din ce, e suficient sa iasa pe strada! Asa ca n-ar strica mai multa dragoste cand cineva impartaseste din bucuriile sale si ale familiei cu noi...

16. Ciudat...ca sa nu zic altfel..de unde are bani o familie cu 6 copii din care doar unul singur e salariat * caci mama sta cu copiii*,in conditiile in care salariile preotilor sunt de mizerie,punand la socoteala cheltuielile lunare,scolare,etc pentru un concediu de 10 zile in grecia?Fie el si costand 800 euro...pai 800 euro sunt bani nenicule,nu reusim noi salariatii de rand sa ne permitem 2-3 zile la marea Neagra...daramite in Grecia..In speranta ca voi primi raspuns decent,astept sa mi se raspunda,nu intreb cu ironie,sau ura ci doar uimire si curiozitate.

17. Exista oameni pe lumea asta care tin la noi si sponsorizeza asa ceva. E un raspuns cat se poate de serios.

In plus eu sunt intr-un prelung concediu de crestere si ingrijire a copilului.

Parintelul mai lucreaza si suplimentar.

Acestea sunt explicatiile omenesti, dar toate au drept cauza primara milostivirea lui Dumnezeu. In afara de a fi 6 guri in plus cei 6 copii sunt si 6 suflete care se roaga.

Am trait la inceputurile casniciei si vremuri de saracie, dar cu cat m-am impotrivit mai putin venirii unui nou copil pe lume cu atat am vazut lucrandu-se la bunastarea familiei noastre.

Salariatii de rand ar trebui sa nu puna mai presus siguranta unui salariu decat siguranta lucrarii poruncilor dumnezeiesti (mai bine zis sa nu practice contraceptia ca sa nu-si piarda slujba).
    Daca deja fac asta si totusi au stramtorari materiale atunci sa lucreze impreuna cu duhovnicul la acceptarea crucii si la rabdare. Dumnezeu nu e nedrept cu nimeni.

ReplyDelete
  18. ...foarte frumos ultimul raspuns...multumesc de asa cuvinte frumoase ce mi-a fost dat sa le citesc aici,pe blogul tau draga Ecaterina...Imi pare sincer rau ca primiti asa intrebari si fara suparare,ma gandesc de ce oare nu v-a intrebat cum va permiteti sa traiti cu 6 copii...

19. Ecaterina, sper sa nu te superi, eu am o alta curiozitate. Cu ce masina ati mers? Noi avem doar 3 copii si de-abia incapem intr-una normala.
    Altfel, si noi mergem la greci, in Thassos. Sunt multe locuri de plaja, destul de izolate. Noi preferam o zona cu pomi, astfel putem sta mult pe plaja la umbra.
    Celor mici le-ati facut pasaport temporar?

20. Logan 7 locuri
    Au avut de anul trecut temporar valabil 1 an, dar il folosesti 2 veri :-)

21. Ecaterina, si eu am observat ca fiecare copil a venit cu banii lui :) Stii vorba aia: traim si noi bine pe langa ei :))