Saturday, November 27, 2021

Concret, ...

... ce face scoala din copii:

Ca sa ii faca o surprizica, mama i-a cumparat lui Ghe o revista cu rebusuri pentru copii, stiind ca ii place mult sa le completeze. Reactia lui a fost cu totul alta decat cea asteptata: "Cand sa le mai fac si pe astea? Nu, nu o vreau. Ia-o inapoi!"

Bunica s-a gandit sa o dea fetei fratelui meu ("sigur o sa ii placa") , de aceeasi varsta cu Ghe, proaspata scolarita. Mare i-a fost mirarea cand  a primit si din partea verisoarei un refuz vehement: "Nu, nu! Sunt satula de fise din astea!"

Asa a evoluat si Maria mea: cu ani in urma era pasionata sa scrie, dar dupa ce a tot fost pusa sa creeze compuneri si dupa ce profesoara ii diseca textul si o punea sa il refaca sau sa scrie fie epuizant de mult, fie sa isi trunchieze ideile de dragul unui numar de cuvinte, nu a mai simtit nicio bucurie a creatiei, ci, dimpotriva, totul s-a transformat intr-un stres si o corvoada. 

3 comments:

  1. Violeta.argatu@yahoo.comNovember 28, 2021 at 6:08 AM

    Cam da. :(

    ReplyDelete
  2. Acelasi lucru l-am observat si eu. Fetele mari scriau fel de fel de piese de teatru, de povesti, una dintre ele incepuse si un ”roman”. Era o activitate care le facea placere si nu interveneam niciodata sa le spun ca nu are coerenta o idee sau ca ar trebui altfel. Desenau pe marginea textului tot felul de modele, ca in cartile vechi si se simteau foarte bine. De cand au inceput sa se pregateasca pentru examen si au fost nevoite sa dezvolte idei pe care le considerau anoste sau sa se limiteze la un numar de cuvinte, interesul lor pentru a crea ceva a scazut pana la desfiintare.
    Maria mea are talent la pictura si pentru ca mama mea a urmat liceul de arta si apoi facultatea, a intrebat-o daca doreste acelasi lucru. Ea picteaza des pentru a se relaxa. A spus foarte hotarat ca nu vrea, pentru ca nu isi doreste sa ii displaca si pictura. Nu vrea sa i se puna sabloane si sa fie nevoita ani de zile sa picteze ce nu ii place si sa renunte la stilul ei pentru a se incadra in normele cerute.

    ReplyDelete
  3. Se aplica și la matematică. Copii care, înainte de școală, calculau in minte, după clasele pregătitoare și I, dacă le dai o adunare simpla, îți cer o foaie să "pună unele sub altele". Mi-au dat lacrimile.

    ReplyDelete