Monday, November 15, 2021

Coliva...

...impartita dupa slujba e foarte apreciata de copii, asa ca in fiecare duminica cersim cate un paharel de la femeile care aduc prinoase la biserica. 

Desi arareori primim si lingurita de unica folosinta odata cu portia de coliva si desi imi displace felul in care se mozolesc mancand singuri ba cu mana, ba storcosind paharul si tencuind pieptul hainelor de biserica (iarna e mai neplacut, fiindca e vorba de geci) niciodata nu mi-am luat timp sa gandesc o solutie la problemuta asta.

Foarte simplu ar fi sa am in geanta (adica rucsac, ca eu nu mai stiu de ani de zile cum e sa fii o doamna cu geanta😁) o lingurita intr-un servetel. Daca vreau sa fiu si mai earth friendly, as putea sa adaug in arsenalul mamicesc din rucsac si o caserolica mica-mica in care sa primim coliva, pe care sa o spal apoi acasa. 


5 comments:

  1. Felicitari pentru initiativa de a lua lingurite in - e mai usor si pt copii dar si pentru natura.
    Pentru ca si mie imi place coliva, am facut acasa ca desert. Cum nu am mereu rabdare sa fierb grau (aici arpacas nu gasesc) asa ca inmoi si fierb o runda si congelez 5-10 pachetele si dezghetz periodic sa imi fac ... un desert cu miere, coaja de portocala, cacao, si multa nuca.
    Cred ca merge si coliva facuta in avans si congelata, dar singura problema la mine e logistica graului.

    ReplyDelete
  2. Mda, mai bine mai tarziu decat niciodata. E greu cu graul, intr-adevar!

    ReplyDelete
  3. Colivă duminica?
    Ați auzit de Sfinții Colivazi?

    ReplyDelete
  4. Am auzit, dar la noi la biserica intotdeauna este coliva duminica, nu numai in cinstea sfantului zilei, ci si pentru adormiti uneori.

    ReplyDelete
  5. Nu eu trebuie sa verific aceste randuieli, ci preotii slujitori.

    ReplyDelete