Tuesday, April 5, 2011

Muci

          Dragi mămici stresate, puteţi da clic pe imagine pentru a vedea ce recomandări de administrare a antibioticelor se dădeau prin 2007 la o conferinţă de medicină de familie. Pentru cine nu desluşeşte, voi scrie pe româneşte. Nu se dau antibiotice pentru muci, oricât de verzi ar fi ei. Eu vreau să adaug de la mine: nu ştergeţi şi nu aspiraţi excesiv nasul copilului. Îl traumatizaţi inutil din dorinţa de a-l face să arate ca atunci când era sănătos. Spun asta pentru că am văzut sugărei cu răni la năsuc de la atâtea bune maniere. Nasul se curăţă adesea spontan prin strănut. Copilul are nevoie de dezobstruare (desfundare) înainte de mese şi, dacă doriţi, înainte de somn. Dacă afară e timp frumos, am observat că se vindecă mai repede rinita dacă scot copilul în aer liber. Dacă timp de două săptămâni persistă problema (eu i-am lăsat cu nesimţire şi mai mult ) se consultă medicul, care va prescrie un antibiotic.    
       De asemenea, nici durerea de urechi (otita medie seroasă), de oricâte jelanii ar fi acompaniată, nu se tratează cu antibiotic, decât dacă este asociată cu febră, alterarea stării generale, durere la apăsare etc. sau dacă doare de mai bine de 3 luni. Faptul că nu interveniţi medicamentos nu înseamnă că nu vă pasă de copil. Ştiu că e greu de aşteptat, dar gândiţi-vă că orice antibiotic trece prin ficat când se absoarbe şi prin rinichi când se elimină. Mai citiţi o dată prospectul la efecte adverse, poate vă convingeţi că e mai bine să lăsaţi organismul să arate că poate face faţă acetor mici neplăceri.

1 comment:

  1. Interesant articolul tau.Nici eu nu sunt adepta antibioticelor si parca imi vine sa spun ca nici a medicilor, doar daca este obligatoriu necesar.
    Ieri dimineata Patrisia fetita mea cea mai mica de 6 ani jumate s-a trezit cu durere de ureche.Eu am ales sa-i administrez bitter suedez sau propolis cu miere.Ea fiind mai mare de varsta insa copiilor mici nu cred ca este indicat deoarece contine si alcool.Paracetamol picaturi si cam atat.
    Sa ai o zi binecuvantata!

    ReplyDelete