Sunday, August 4, 2019

Mi se intampla...

...tot mai des sa intalnesc femei cam de varsta mea care mi-o cer pe Anastasia sa o ia in brate: "sa imi mai incarc bateriile", "sa imi treaca dorul de cand erau ai mei mici" "sa ma bucur si eu putin, ca tare imi plac bebelusii".

Se vede in ele o sete afectiva pe care nu si-au stins-o la timpul potrivit, fiindca nu au lasat copiii sa vina in viata lor in mod firesc. Firea femeii "cere" efectiv copii mici asupra carora sa se reverse.

As vrea sa intreb daca se regaseste cineva in ipostaza in care, desi are mai multi copii mai marisori, vazand bebelusi in actiune😊 sa i se faca pur si simplu dor de dulceata lor si sa isi doreasca, fie si pentru o clipa sa mai aiba in brate un pruncut al ei.

16 comments:

  1. Poate tine si de firea fiecăreia. Eu nu am cerut sa iau în brațe copiii alteia si nici nu i-am lăsat pe ai mei cu lejeritate.

    ReplyDelete
  2. Oooo, daaaa! Cel mic nici abia are un an și 3 luni, iar eu deja tânjesc după bebelușii de 2-3 luni pe care îi vad in parc. Și după o guriță mica ce caută sânul.

    ReplyDelete
  3. Eu nu prea îmi imaginez cum să vrei să ții în brațe bebelușul altcuiva. Dacă ai copii mai marisori, îți reverși dragostea asupra lor, firește. Dacă vrei bebeluși de îmbrățișat, mă gândesc că mai sunt prin centre sau spitale câtva care ar avea nevoie de îmbrățișări materne. Eu nu mi-aș permite să cer cuiva bebele pt îmbrățișat, e ceva intim.

    ReplyDelete
  4. Da, eu! La ultimii trei copii am rămas însărcinată tocmai pentru că mi se făcuse dor, interacționând cu femei cu nou-născuți.

    ReplyDelete
  5. Este adevărat ce ai scris,dar am întâlnit și o reacție neobișnuită a mamelor cu mulți copii care nu vor să te lase sa pui mâna pe copil din considerentul" fă copii dacă îți plac, nu te atinge de ai mei",reacție ce mi se pare mai degrabă psihotica.Cred ca oricât de mulți copii ai avea, dacă iubești copiii ,ti-e drag de toți .

    ReplyDelete
  6. Da! Copiii mei au venit la 3-4 ani distanta. Intreaga familie, dar mai ales eu, tanjeste dupa bebelusi deindata ce micutii incep sa ne fuga din brate. Copiii mei sunt de-a dreptul euforici de cand au aflat ca vor avea al patrulea fratior.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felicitari Andreea! Noi ne cunoastem :))
      Larisa

      Delete
    2. Multumesc, Larisa! stiu. 😊

      Delete
  7. Este una din putinele dati in care ma uimesti, Ecaterina. O persoana cu asa profunzimi si iscodiri duhovnicesti sa se intrebe ...
    Tot sufletul omenesc, dar mai ales cel al femeii ( ma referi la cele normale) este atras de tot ce este pur, inocent, neajutorat si neputincios. Ne extaziem in fata tuturor puilor fie ei de om, de pisica, de caine, de gaina...iar ei cresc armonios cu atingeri, cu iubire, cu duhuri omenesti calde. Daca tu nu simti sa iei in brate si sa iubesti un alt pui de om decat al tau inseamna ca iubirea ta are nevoie de crestere. Iubim toti copiii lumii, suntem mame nu doar pentru copiii nostri, ci pentru toti copiii. Ne purtam frumos nu doar cu ai nostri, ci cu toti de care suntem inconjurati. Este posibil ca aceasta atitudine de respingere sa raneasca nu doar pe cei care vin catre copiii nostri, dar chiar pe proprii nostri copii. Sa-i inchinam, sa-i impartasim si sa-i incredintam Domnului Care are grija de ei si Care ii iubeste mai mult decat ii putem iubi noi. Iar daca spunem ca ne iubim copiii, atunci sa incercam sa ne sfintim viata, adica sa o luam pe Cale cu toata staruinta si copiii nostri vor da de bucurie, vor primi de la Dumnezeu acele harisme care ii va ajuta sa fie si ei, la randul lor, fericiti. Cata masura de iubire vom castiga pe pamant, de ea vom avea parte si-n Cer.
    Iertati-ma. Dana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu intelegi la ce ma refer...

      Delete
    2. Exista si femei care, desi au mai multi copii, nu se extaziaza la ideea de a avea un nou prunc. Si nici nu vor sa mai interacționeze cu unul.
      Eu am trei si ideea unui copil nou ma umple de frica. Sunt traumatizată dupa al treilea al meu. Am avut doi ani de expresie.
      Sunt draguti, miros frumos, dar nu mai vreau. Si apropierea de unul imi trezeste amintiri rele.

      Delete
  8. Da. Si am 4. Cea mai mica are 4 ani.

    ReplyDelete
  9. Mai in gluma, mai in serios, bine ca mai sunt inca femei sensibilizate de bebelusi..eu vad o majoritate covarsitoare de 40 ani+ cu "baiatul" catel plus o droaie de pisici, fara punguta pt adunat mizerie, lasand mancare pe langa blocuri incat colcaie gongile. Familiile cu copii trebuie sa fie super fericite ca sunt tolerate. Asa ca foarte bine, sa li se scurga ochii dupa bebei dragalasi, e semn de normalitate. E dovedit stiintific faptul ca la zambetul unui bebelus creierul raspunde aproape la fel ca la droguri, asa stare de bine, euforica se creeaza.

    ReplyDelete
  10. Da mie mi s-a intamplat sa am dorul dupa inca un bebe si cred ca sentimentul asta il da chiar Dumnezeu....am 6 copii si sunt fericita desi sunt (in general) blamata de cei lumești....mai da-mi Doamne senitmenul asta ca-i tare minunat!

    ReplyDelete
  11. Eu sunt mereu indragostita la vederea unui bebelus desi Xeniuta nu a facut inca 2 ani😊...

    ReplyDelete
  12. Nici eu nu am avut curaj niciodata sa cer cuiva beeblusul sa il tin in brate... dar zilele trecute mi s-a oferit si m-am topit,mi-a fost tare drag sa simt din nou piele si miros de bebelus, desi micuta mea inca nu are 2 ani, dar parca tare demult a fost bebe...
    In schimb, cand am auzit alte mame spunand ca au terminat cu facutul de copii, m-au trecut fiori, mi se pare groaznic sa ma pun in locul lor, sa ma gandesc ca e ultima data cand mai simt miscarile bebelusului in pantece sau cand mai tin la san un puiut mic infometat... cum poti sa spui nu la toate astea? Eu nu ma satur de dragalasenia fetitei meie si o vad cum creste si se transforma, si o iubesc in continuare, dar nu se compara cu emotiile pe care le traiesti cu un nou nascut... si de 3-4 ori daca ai sansa sa le traiesti tot nu e destul... tot mai vrei sa se repete, sa mai ai inca odata un bebelus...

    ReplyDelete