Thursday, November 28, 2019

Unul dintre...

...neajunsurile felului in care m-am format in crestinism este faptul ca mi s-a inoculat (prin literatura la care am avut acces copila fiind) imaginea crestinului in ipostaza monastica: retras, tacut, rugator, meditativ, iubitor de liniste hranit doar cu lecturi din scrieri sfinte.

Ma simt complet "descoperita" in arborarea crestinismului de tip apostolic. Nu stiu cu ce se mananca in mod virtuos vietuirea cu sociabilitatea pe care o vedem in evanghelii la Hristos, oratoria cu talc inalt accesibila tuturor "decazutilor", organizarea de acte caritabile fara o risipire a mintii in cele de jos.

Mi-e ciuda adesea pe mine ca nu am atata lucrare launtrica incat sa marturisesc frumusestea credintei cu bucuria, siguranta si entuziasmul pe care le aveau cei din primele veacuri.

5 comments:

  1. nu e timpul pierdut, implicarea in școala parohială, într-un cerc al mămicilor sau alte de gen poate scoate imediat la iveală ”talente” neștiute.

    ReplyDelete
  2. Poate nu e formarea, ci structura sufleteasca. Nu toți trebuie sa facă de toate. Unii au darul oratoriei, alții sunt eficienți și practici, unii ii susțin pe ceilalți cu rugăciunea. Nu prea sunt mulți aceștia din urma... Eu nu as vrea să-i vad luați de la lucrarea lor și alergați în toate părțile, expuși, obligați sa socializeze, când ei isi au partea lor de făcut.

    ReplyDelete
  3. cred ca am si scris undeva pe blog, am citit la unul din staretii de la Optina ca mireanul trebuie sa citeasca doar acele carti care se refera la lucrarea si punerea in practica a poruncilor si nu pe cele referitoare la viata contemplativa, la care mireanului ii este greu sa aiba acces.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca iti citeam blogul acu" 25 de ani, eram alt om😊
      Acum, lasand gluma la o parte, sa stii blogul tau are o puternica influenta benefica in mediul crestin. E ca un tonic general, anti-(depresie+delasare+dezordine), un spatiul unde se cultiva frumosul si unde am invatat sa pun mai des lupa peste bucuriile vietii cotidiene.
      Dumnezeu sa te insufle in continuare in aceasta lucrare!

      Delete
    2. vai, sa stii ca am rosit, chiar nu ma simt vrednica 😊.Toate de la Dumnezeu si spre slava Lui!cred ca trebuie sa-mi recitesc si eu blogul, ca in ultima vreme stau cam prost cu moralul :))

      Delete