Thursday, November 22, 2018

Se vede treaba...

...ca sunt total straina de ceea ce inseamna "respect" in familia taranului roman contemporan.

Muncitorii care ne-au renovat apartamentul au propagat deja prin parohie zvonul ca sunt o femeie care nu isi cunoaste locul in familie. Cele trei interactiuni dintre mine si sotul meu care mi-au creat aceasta reputatie au fost urmatoarele:

- am facut personal observatie unuia dintre ei ca o teava nu era bine acoperita cu vopsea si mai trebuia data o a doua mana. Ar fi trebuit sa ii spun sotului si sa il rog pe el sa le comunice. In momentul in care am remarcat eu superficialitatea lucrarii el nu era acasa, asa ca nu inteleg de ce nu pot exprima o cerinta care tine de casa noastra si eu. In plus, eu sunt mai meticuloasa in ceea ce priveste aspectul caminului, eu sunt in primul rand interesata de retusuri, deci mi se pare firesc sa le pretind personal.

- o data, mutand sotul cu unul din ei un dulap, au cazut pe jos mai multe constructii de lego. Sotul meu s-a aplecat sa le culeaga. Gandindu-ma sa castigam timp, am spus: "Lasa ca strang eu de pe jos. Tu poti impige mai departe mobila." De aici stupida concluzie ca eu il comand. Nimeni nu a observat intentia mea de a ajuta, ci doar ca am folosit modul imperativ.

- a treia faradelege pe care am comis-o a fost cand strangeam impreuna ci sotul o folie pusa peste niste dulapuri de pe un hol relativ ingust. Vazand ca unul dintre oameni vopsea in pozitie ghemuit o usa din mijlocul holului si fiindu-mi jena sa il punem sa faca genuflexiuni ca sa evacuam noi deseurile afara am spus ca poate ar fi mai bine sa facem altceva pana termina el de vopsit. S-a inteles clar ca nu pot munci fara sa critic si sa sucesc omul peste masura.

Nu pot sa spun decat ca imi e mila de femeile care trebuie sa convietuiasca cu astfel de oameni si ca un nivel redus de intelegere poate fi o piedica redutabila in calea unei familii armonioase.

De asemenea nadajduiesc sa nu fi facut un deserviciu imaginii familiei preotului in randul oamenilor. Cred totusi ca, oricat de simpli ar fi enoriasii, ar trebui sa isi iasa din parerea ca a respecta pe cineva inseamna a amuti in prezenta lui.

3 comments:

  1. Dacă ar fi fost femei muncitorii aceia poate nu v-ar fi surprins poveștile iscate, dar de la bărbați nu ne-am aștepta la astfel de concluzii. Poate simpla curiozitate despre viața de familie a preotului pe care si-o imaginau cu totul altfel i-a și făcut să se implice la acest serviciu. Era mai multă liniște dacă erau străini și indiferenți față de funcția "clientului".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am zis ca strainii sunt mai potriviti exact pe motiv ca sunt indiferenti. In plus, daca nu se simteau supravegheati ca sa nu omita anumite "amanunte" ale lucrarii, nu se deranjau la fel.

      Delete
  2. vai, dar cum v-ati permis sa dati comenzi parintelui, sotului dumneavoastra, doamna preoteasa?! chiar asa...eu tot la parerea mea raman, ca oamenii din parohie nu trebuiesc chemati sa ajute in niciun fel in gospodarie preotului..mai bine gasit pe cineva de mai departe...ei tot cum vor vrea vor vedea lucrurile...va imbratisez! spuneti-ne când aveti timp cum va mai ocupati de sanatatea familiei, cu ce va mai alimentati in posturi, când sunteti insarcinata sau alaptati...multumesc!

    ReplyDelete