Thursday, November 22, 2018

Sa scriu...

...despre alimentatia mea ca gravida in post? De acord, cu totala transparenta, cu conditia sa nu fie interpretata acest raspuns ca o descriere a vreunei nevointe. E pur si simplu un meniu, un program alimentar pe care mi-l permite corpul meu si as vrea sa fie luat ca atare.

In primul rand trebuie sa notez ca abia asteptam postul. Nici inainte nu ma omoram cu cele de dulce, dar gatind pentru intreaga familie, automat ciuguleam si eu din ceea ce era de mancare.

In al doilea rand in sarcina asta am avut parte de o constipatie rebela care m-a chinuit mai ales dupa ce cosumam cat de putina paine (desi era cu maia, facuta de mine) sau carne. Cel mai eficient remediu impotriva ei in cazul meu, in afara de renuntarea la acesti doi triggeri a fost o hidratare intensiva la primele ore ale diminetii. Aceeasi cantitate de lichide bauta mai tarziu intre mese nu avea acelasi efect.

De aceea micul dejun al meu este pe undeva pe la 10.30- 11.00 si ocazional mai tarziu. Pana la aceasta ora beau apa. Fara lamaie, fara nimic. Ma lenevesc sa o incalzesc, asa ca o beau la temperatura camerei.

Tot in cadrul rutinei de dimineata intra si un supliment mineral interesant - plasma Quinton.- care nu e altceva decat o apa oceanica filtrata. Simt ca ma echilibreaza si chiar nu mai am nevoie de obisnuitele mele suplimente Ca, Mg, Zn.

Micul dejun consta invariabil din fructe, mere, pere, struguri, banane, cu mentiunea ca banana o consum cu roscove si fulgi de ovaz.

11 comments:

  1. Și... mai departe nu ne spuneți? 😬

    ReplyDelete
  2. Eu am luat toata sarcina, la sfatul medicului, Femibion si Magnerot 2 tab pe zi, si acum in alaptare mai iau cateodata. Astea m-au intarit si m-au energizat. Poate va ajuta si pe dvs, chiar daca sunteti cadru medical...Doamne ajuta! Sanatate! Si un post binecuvantat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună ziua, numele meu este Irina și vă cer permisiunea de a fi contactat de reprezentantul companiei producătoare a medicamentului Magnerot, Worwag. Compania are obligația de a colecta date legate de siguranța tuturor produselor comercializate, în interesul pacienților care le utilizează. În cazul în care sunteți de acord, vă rugăm să transmiteți aici sau pe adresa office@sigurantapacientului.ro datele dumneavoastră de contact. Acestea vor rămâne confidențiale și nu vor fi folosite decât în scopul declarat mai sus.

      Delete
    2. bia_greavu@yahoo.com

      Delete
  3. Eu am luat in sarcina asta (singura in care am luat vitamine) inconstant Elevit. Am zis sa iau mai mult pt aportul de fier, fiindca ginecologul nu m-a lasat sa iau supliment doar cu fier in primele doua trimestre, desi eram anemica sigur dupa extrauterina recenta.

    ReplyDelete
  4. Bună ziua, numele meu este Irina și vă cer permisiunea de a fi contactat de reprezentantul companiei producătoare a medicamentului Magnerot, Worwag. Compania are obligația de a colecta date legate de siguranța tuturor produselor comercializate, în interesul pacienților care le utilizează. În cazul în care sunteți de acord, vă rugăm să transmiteți aici sau pe adresa office@sigurantapacientului.ro datele dumneavoastră de contact. Acestea vor rămâne confidențiale și nu vor fi folosite decât în scopul declarat mai sus.

    ReplyDelete
  5. La sfarsitul sarcinii Syderal Fier, fff bun...cam vreo luna. Nu ataca stomacul, mi ai facut tare bine atat mie cat si bebelui. Si acum mai iau cate o luna din cand in cand. E un pic scump...180 lei 20 tab, dar la Sensiblue e ceva mai ieftin...

    ReplyDelete
  6. Copiilor le dai ceva anume in perioada rece? Am o fetita de 2 ani care a intrat in colectivitate de cateva luni si nu mai scapa de muci, otite, raceli..si ceilalti mari sunt ba cu muci, ba cu tuse..multumesc pentru sfaturi! Sanatate multa si voua!

    ReplyDelete
  7. Eu am o carafa de apa care sta pe calorifer in sezonul rece, asa ca apa e calduta, numai buna de baut. Doamne ajuta. TeodoraM

    ReplyDelete