Saturday, December 15, 2018

In ultima...

...perioada am fost foarte prinsa cu treburi, de abia am avut timp sa respir. In asteptarea noului copil si-a facut simtita prezenta sindromul "nesting" si gandurile mi-au fost acaparate de planuri de reorganizare a casei.



Imi doresc sa aiba fiecare un spatiu adecvat pentru odihna (am avut in tinerete perioade in care am dormit noi doi si primii trei copii intr-un singur pat, apoi sotul s-a mutat efectiv pe jos si nu vreau sa se mai repete), sa avem loc suficient de depozitare ca sa nu simtim la maxim cat de congestionat e apartamentul (in mod obiectiv 70 mp sunt prea putin pentru 8 oameni, dar mici trucuri - de ex folosirea culorilor deschise, a oglinzilor, simplificarea decorului - pot reduce senzatia apasatoare de supraincarcare) si as vrea sa strang treptat niste bani pentru mobilier de bucatarie care sa ne permita din cand in cand sa mancam toti la masa (lucru care nu mai e posibil momentan, caci s-au marit copiii). Cu baile n-am ce face si nici cu minusculul hol de la intrare. Vrand, nevrand, stam la coada 😊

Cer de la Dumnezeu dreapta socoteala, stiinta aceasta de a pivota intre realitatile duhovnicesti si cele materiale, intelegerea adanca a faptului ca pe acestea ale trupului trebuie sa le fac fara ca pe cele duhovnicesti sa le las. Ma rog de sfanta Ecaterina sa imi fie calauzitoare a gandului ca sa iau decizii de bun-simt si sa pot sa ma asez intr-o stare sufleteasca echilibrata.

Problematizez atat chestiuni firesti dealtfel,  fiindca adesea mi se intampla fie sa ma implic total in actiuni lumesti, fie sa ma scarbesc de ele si sa devin delasatoare. Incerc sa merg (grea treaba) pe muchia fina unde se impletesc bucuria de a ma osteni trupeste cu bucuria de a astepta trecerea la cele vesnice.

2 comments:

  1. Doamne ajuta!spor si reusita sa ai in toate planurile!si eu imi doresc sa reorganizez prin casa anul viitor.Eu am luat fetelor paturi suprapuse si sunt foarte mulumita, ocupa putin spatiu si fiecare se odihneste foarte bine in patul ei. Am prins anul asta o reducere la jysk si am cumparat paturile la jumatate de pret.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am comandat un pat suprapus alb la emag si saltele jysk. E un model cu patul de jos mai lat 1.20cm (am gasit si 1.40), dar cu inaltime totala de 130cm. Vreau sa inlocuiesc patul lui Ionut care sta in partea de jos a unui pat prea scund pt el (pe marginea caruia nu poate sta in sezut drept si de care se loveste la cap cand se ridica grabit) care va fi mostenit de baietii mici.

      Delete