Tuesday, December 4, 2018

Cursuri...

...de parenting, carti de parenting pot fi citite de curiozitate, pentru a cunoaste si alte abordari in afara viziunii personale despre relatia cu copiii. Le-as mai folosi pentru ca descriu generalitati ale comportamentului uman la varsta mica si m-ar ajuta sa nu etichetez drept iesite din comun anumite reactii ale copiilor. Am mari indoieli insa ca toate astea sunt de un real folos in ceea ce priveste aspectul formarii duhovnicesti a celor mici.

Inclin sa cred ca parentingul crestin este mai degraba ceva tainic, care nu se invata din retete prefabricate de altii, ci se deprinde pentru fiecare copil in parte, parintele crescand si el odata cu pruncul si conlucrand cu Hristos in misiunea de pastorire a sufletelor randuite sa vina pe lume in familia fiecaruia.

2 comments:

  1. Bună seara! Am o rugăminte, o întrebare: cum procedezi atunci când la școală li se cer bani copiilor pt diferite ocazii, spre exemplu: 30 lei pt. cadou doamna, 50 lei intrare la nu știu ce loc de joacă în loc de serbarea clasică în clasă, 30 lei să le cumpere cadouri la toți copiii la fel, pe care să le găsească pe bancă de Moș Nicolae, etc. De obicei părinții care vin cu astfel de propuneri, au 1 copil, maxim 2 copii. Cum se procedează atunci când familia are mai mulți copii, astfel încât să nu fie marginalizat copilul, etc. Mulțumesc!

    ReplyDelete
  2. -nu i-am dat la o scoala la care stiu ca se formeaza colective de copii ai oamenilor mai instraiti din oras, desi sunt in circumscriptia respectiva
    -daca imi permit si daca initiativa respectiva imi pare utila/inofensiva dau banii necesari pentru ea
    -daca nu imi permit sau e o activitate pe care o consider nociva spun deschis ceea ce am impotriva, cu bun-simt dar si cu fermitate
    -daca nu se cer banii la sedinta ci prin intermediul copiilor, transmit prin ei ce am decis
    -bineinteles nu intotdeauna sunt inteleasa si acceptata, dar am invatat sa fiu imuna la parerea altora
    -nu trebuie sa te preocupe excesiv marginalizarea copiilor, pentru ca motive ca sa fie marginalizati vor fi mereu. Important e cum infrunta aceasta tendinta de a fi marginalizati de catre altii. Daca si tu ca adult esti sovaielnica si tematoare, cum sa ceri unui copil sa arate o personalitate puternica? Cititi din vietile sfintilor cum nu se sfiau de fata conducatorilor in mana carora statea viata lor pamanteasca si nu vi se va parea greu sa fiti voi insiva in relatie cu oamenii lumesti necredinciosi.

    ReplyDelete