Sunday, August 23, 2020

O invatatura....

... necrestina care circula in cercurile crestine printre barbati si pe care am auzit-o din nou de curand este aceea ca dupa casatorie, ca sa fii sigur ca ai nevasta cuminte si linistita la casa ar fi indicat sa ii faci in primii 3-4 ani de casatorie 3-4 copii. Nu e nimic rau in a face multi copii in perioada scurta de timp, daca totul este in buna intelegere si cu gandul cel bun. Problema apare cand totul devine "lucratura" unui barbat care se crede destept. 

Ca sa se inteleaga mai bine atitudinea abjecta fata de femeie, voi fi mai explicita. Sfatul nu este despre supunerea femeii prin iubire si intelepciune, cu reala superioritate, cum invata sf Ioan Gura de Aur si nici despre mila fata de trupul femeii la care indeamna Scriptura. Mesajul nerostit al invataturii acesteia este: foloseste fertilitatea femeii impotriva ei, ca sa ii anihilezi orice posibila "zburdalnicie". O traducere mai exacta, dar care suna prea barbar, ar fi: fa-i copii incat sa fie atat de epuizata, uratita, stresata si deprimata incat sa poti sta tu linistit ca nu te inseala.

Omul cu frica de Dumnezeu isi alege de la bun inceput o sotie virtuoasa, in care se poate "increde inima lui" si ii arata mila si dragoste. Restul lucrarii de supunere a femeii o lasa in stirea lui Dumnezeu. 

10 comments:

  1. Dumnezeu să-i intelepteasca și pe acești bărbați!

    ReplyDelete
  2. Eu mă mir că există soți care să își dorească mai mult de doi copii, știu care este mentalitatea majorității, fie ei și din biserică!
    Nici nu mi-ar fi trecut prin cap că unii dintre bărbați pot vedea în nașterea copiilor un mijloc de a forța fidelitatea soției, cu atât mai puțin în Oltenia unde bărbații (în general) au o atitudine misogină, considerând că ”femeia= animal de casă” (am citat un preot craiovean destul de renumit; poate chiar de la duhovnicul acestor bărbați din cercurile creștine s-a propagat ideea respectivă).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ar prinde foarte bine să se vorbească cu nume si prenume, oamenii cu familie (mai ales cele numeroase) au o grămadă de probleme, iar un duhovnic ce nu e realmente un sprijin, e doar bomboana de pe coliva. Cu durere spun asta.

      Delete
  3. Pai isi doresc, fiindca nu si-i asuma decat ca parte din imaginea lor de crestini "deosebiti"

    ReplyDelete
  4. Nu am auzit in viata mea o astfel de invatatura! Esti sigura ca e vorba de crestini? 😅 si ce fel de crestini? Se declara ei sau asa ii vad cei din jur?

    ReplyDelete
  5. Cateodata barbatii ,,crestini" sunt mai periculosi decat barbatii ,,din lume" 😅

    ReplyDelete
  6. Acum am citit comentariul Andreei si mi am dat seama de ce uneori postarile tale au un aer defensiv, Ecaterina. Daca asa gandesc pana si unii preoti in zona aceea, e trist.

    ReplyDelete
  7. Asteptam postarile dvs...sunteti bine?

    ReplyDelete
  8. Intr-adevar, uneori nu-mi vine a crede ca traim in aceeasi tara. In zona noastra barbatii nu sunt asa, iar cei crestini nici atat. E adevarat ca si familiile cu multi copii sunt raritati.
    Mihaela Grosan

    ReplyDelete