Friday, March 22, 2019

Eu, una...

...nu sunt capabila sa imi mentin echilibrul interior cand am de facut de eforturi in salturi: fie ma panichez ca nu voi reusi, fie ma enervez ca am ajuns in situatia respectiva, fie deznadajduiesc si nici nu imi vine sa ma mai apuc de nimic.

De aceea, orice obiectiv de mare amploare as avea de realizat, recurg la trucul de a nu il privi in ansamblu decat pentru a il diviza in sectiuni mai mici a caror abordare mi se pare mai accesibila. Indiferent de tipul de obstacol pe care il am de depasit, daca il "feliez" inteligent inainte, nu ma mai sperie la fel.

Asa ii invat si pe copiii mei sa procedeze, desi nu stiu cat se prinde acum de ei. Uneori poti recupera pe ultima suta de metri, dar in general nu poti "ingrasa porcul in ajun".

Ai materie multa de studiat la examen? Programeaza capitole de invatat pe zile. Ai de facut curatenie intr-un spatiu descurajant de murdar? Fa cate un sfert de ora pe zi si se va limpezi cu timpul. Vrei sa iti tonifiezi musculatura? Antreneaza-te constant in sedinte de durata rezonabila si nu ti se va parea imposibil. Vrei sa iti echilibrezi o carenta? Tine-te de suplimentele pe care le ai de luat. Vrei sa formezi caracterul unui copil? Fii gata sa modelezi in fiecare zi la el, chiar daca simti uneori ca o iei de la zero. 

Cheia succesului real in orice domeniu adesea consta in abordarea strategica si perseverenta si doar rareori e data de specularea unei conjuncturi de moment.

1 comment:

  1. Adevarat! Cu pasi inceti si siguri, cu multa perseverenta si disciplina se rezolva orice iti propui sa faci.

    ReplyDelete