Monday, February 11, 2019

Ma intreb...

...ce activitati extra-liturgice se cuvine sa aiba loc intr-o biserica. Prin pravila se specifica parca sa nu se intinda mese (sa manance oamenii din lipsa de sala inchiriata la restaurant).
Am auzit ca se fac in biserici cateheze, se pun filme educative, se tin concerte de colinde (unii comenteaza ca nu ar trebui parte instrumentala), sala pt afterschool, intruniri de divertisment pentru copiii din parohie, etc.
Cei mai stricti nu sunt de acord cu toate astea. Altii considera ca orice activitate care intareste coeziunea obstii crestine e binevenita si se poate desfasura fara probleme in biserica.
Stie careva o parere oficiala, autorizata, pe tema asta?

12 comments:

  1. Nu stiu o parere oficiala.
    Stiu doar ca serbarea fetitei acum ceva ani, de Craciun a fost intr-o Biserica in care au venit si 2 chitaristi si mie nu mi s-a parut tocmai ok.

    ReplyDelete
  2. Am vazut si eu activitati care mie mi s-au parut nepotrivite pentru spatiul bisericii, dar nu stiu sa discern ce e bine si ce nu. Mi-am pus si eu problema asta, de mai multe ori, n-am ajuns la o concluzie. Am parerile mele, dar nu stiu cat is de bune, asa ca-mi pusesem demult in gand sa intreb la spovedanie, dar nu mi-am notat nicaieri si-am ... uitat.
    Tu ai o sursa de incredere buna de intrebat (pentru tine) chiar in casa: parintele :)

    ReplyDelete
  3. Nici preotii nu sunt toti de aceeasi parere...Parintele meu e mai acrivic.

    ReplyDelete
  4. Eu simt ca daca sunt activitati laice, chiar daca participantii sunt credinciosii unei parohii, nu e potrivit sa se desfasoare in biserica.
    Vi se pare potrivit sa utilizati dosul unei icoane ca tocator pt ceapa? Mie nu, cu toate ca nu cred ca e pacat tocatul cepei. E doar un fel de a desacraliza scopul pentru caruia obiectul respectiv i-a fost consacrat. Atat ma duce capul in prezent.

    ReplyDelete
  5. La noi in comunitate se utilizeaza subsolul bisericii (unde s-a slujit la inceput) pentru concerte de colinzi, ateliere de mestesuguri, activitati cu copiii etc. In biserica unde se slujeste in schimb, parintele recomanda sa nici nu prea stam la discutii inafara slujbelor...
    Diana

    ReplyDelete
  6. singura activitate extra care mi-a placut a fost cea cu copii, un fel de ora de religie, cateheza pentru copii. cumva asa simt si eu ecaterina. comparatia cu tocatorul de ceapă e cam forțată dar nu f f departe de adevar.

    ReplyDelete
  7. cred ca pentru activitatile de coeziune crestina si de dezvoltare personala/creativa 😁 ar fi mai potrivita o sala separata.Parere proprie.

    ReplyDelete
  8. Întrucât activitățile culturale și artistice desfășurate în lăcașurile de cult pot provoca tendințe de auto-secularizare a spațiului sacru din Biserica Ortodoxă Română, Sfântul Sinod stabilește ca aceste activități culturale să fie organizate în alte spații ale parohiilor, sau în spații publice închiriate pentru acest scop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poti da un link spre aceasta decizie?

      Delete
    2. https://basilica.ro/noi-hotarari-ale-sfantului-sinod-al-bisericii-ortodoxe-romane-10/

      Scuze, am crezut că se posteaza cu tot cu link.

      Delete
  9. Căutați pe google decizia aceasta a Sfântului Sinod al BOR, este de acum un an și a fost publicată de Biroul de presă al patriarhiei.

    ReplyDelete