Thursday, December 3, 2015

Arsura...

...experimentata de pielea subsemnatei acum cateva saptamani: 5l de apa clocotita pentru oparit taratele de bors s-au varsat intr-o fractiune de secunda pe picioarele mele (ridicasem oala sus ca sa ajung la gura borcanului de bors pus pe blat si mi-a scapat un maner, iar oala s-a rasucit varsandu-se pe mine).

Eram imbracata intr-o fusta de blugi pe care n-am avut inspiratia sa o dau jos imediat, ci am alergat mai intai la baie. Toata zona anterioara a ambelor coapse era afectata. Am intrat in cada si am stat sub dus rece pana mi-a trecut durerea cat de cat. Apoi, ori de cate ori incepea sa usture, iar dadeam cu dusul rece pe regiunea inflamata. Cred ca am petrecut asa cateva ore bune.

Rezultatul a fost ca pana in final nu am avut nici macar o flictena. Doar pe unul dintre picioare a persistat o modificare de coloratie care a disparut cam in doua saptamani.

Apa rece din abundenta e cel mai bun leac pe care l-am testat pe mine (nu iaurt,nu miere, nu albus de ou, nu creme sofisticate).

Inainte de incident Gheorghita se juca in balcon, acolo unde am blatul de bucatarie. Fara sa constientizez pericolul la adevarata lui dimensiune, l-am luat si l-am dus in camera, ca prea imi statea in picioare. Puteam doar sa-l fi dat putin in lateral spre frigider (cum fac de obicei) si atunci se alegea si el cu o arsura, fiindca a fost multa apa intr-un spatiu stramt. In privinta asta am fost chiar inspirata :)

8 comments:

  1. Bine ca nu a fost un incident cu urmari grave.
    Eu m-am ars cand aveam 3 ani cu ceai fierbinte. Mi s-au lipit pantalonasii de picior, s-au dezlipit cu piele cu tot. A fost complicat... si am ramas cu o cicatrice. C.

    ReplyDelete
  2. Si eu am avut senzatia ca mi s-a lipit fusta de picioare. La 3 ani pielea e mai subtirica :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. la copiii mici si 45-50 gr pot vatama pielea... cu timpul ne tabacim. Eu tin minte ca in generala imi era frica de durere atunci cand prajeam ceva in tigaie, si acum intorc cu mana pestele din tigaie si legumele de pe gratar; dar cand am introdus mana in graba in cuptorul la 260gr, pentru doar 1 secunda poate, am simtit cum aerul fierbinte imi prajeste realmente piele si par.

      Delete
  3. PAna de curand, apareau in partea dreapta comentariile recente, lucru util atunci cand astepti un raspuns la un comentariu. De vreo cateva saptamani nu mai apare. E din cauza calculatorului meu, sau ai schimbat tu vreo optiune a blogului?

    ReplyDelete
  4. l-am lasat in paragina si cred ca l-au retras ei...

    ReplyDelete
  5. În urmă cu mai mulți ani, sora mea a vărsat un ibric cu apă fierbinte pe toată lungimea piciorului. Mama a fost inspirată și a trimis-o direct în cadă. Apa rece a ajutat-o, la fel ca în cazul tău, să nu aibă nicio urmă a arsurii. E ceva ce trebuie cunoscut.

    ReplyDelete