Monday, January 6, 2014

Nopti albe

Altadata noptile cu insomnie imi erau tare nesuferite. Ma tot straduiam sa adorm enervandu-ma ca nu reusesc si imi zugraveam in minte starile de slabiciune si de rau fizic de a doua zi, pe care le credeam inerente in astfel de situatii. Nu o data am trait veritabile atacuri de panica pe tema asta.

In noptile mele albe ma tot gandeam ca Dumnezeu stie si vede ce se petrece cu mine si ca nu intamplator ingaduie lipsa aceasta a somnului (e la mintea cocosului dar mie mi-a luat cativa ani ca sa iau ca atare aceasta realitate). Tot luptandu-ma cu cartirea incercam sa fac ceva folositor cu timpul care se scurgea. Cum nu ma pot da jos din pat fara sa ma simta bebelusii, am inceput sa zic rugaciuni , mai lungi sau mai scurte, dupa cum ma puteam si eu aduna.

Desi rugaciunea scurta "Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma pe mine pacatoasa!" pare a fi cea mai potrivita, mie mi s-a lipit inima de alta pravila: Bogorodicinaia. Ceea ce vreau sa spun este ca nici macar nu am spus-o corect, impartita in grupri de 10, si nici nu cred ca am facut-o complet. O repetam doar aruncandu-mi nadejdea la picioarele Maicii Domnului.

Ei, pentru mine (si cred ca pentru oricine o incearca cu sarguinta) pravila asta a fost un izvor de bucurie si de linistire. A risipit cu totul trairile chinuitoare ale insomniilor si, mai mult, mi-a dat parca puteri nevazute pentru responsabilitatile zilei care ma astepta.

1 comment:

  1. si mie mi s-a lipit sufletul de rugaciunea asta catre Maica Domnului . :)
    Nascatoare de Dumnezeu, fecioara, bucura-te! Ceea ce esti plina de dar , Marie , Domnul este cu tine ! Binecuvantata esti tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui ca ai nascut pe Mantuitorul sufletelor noastre !

    ReplyDelete