Saturday, December 28, 2013

Cuvantul anului 2014

Fiecare are anumite obiective pentru noul an si mi-a placut cum a sintetizat Irina intr-un cuvant telul ei in materie de dezvoltare personala pe anul 2014: simplitate

Si eu as avea un domeniu pe care simt ca ar trebui sa ma concentrez: BUNA DISPOZITIE. Cred ca voia buna nu e intotdeauna o stare de spirit care apare spontan, ci depunand putin efort o poti construi chiar si cand elementele exterioare nu prea te ajuta.

Lucrand firea mea imi doresc in mod deosebit sa le pot transmite si copiilor mei o mostenire emotionala pozitiva, dar sa-i si invat mestesugul veseliei :)

Distractia e pe ultimul loc intre tacticile pe care le-as aborda.
Cultivarea gandurilor frumoase ar fi una.


Apoi a pune in practica Evanghelia care ne porunceste sa iubim pe aproapele si ne arata ca dragostea acopera multime de pacate. Deci sa nu staruim in acceptarea sentimentelor noastre ranite si in autocompatimire atunci cand cineva ne face o mica nedreptate, ci sa o lasam sa treaca. Doar trebuie sa intoarcem si obrazul celalalt (usor de scris despre asta).

Un factor major de stabilitate este a se raporta cineva doar la Dumnezeu si a nu se opri indelung asupra opiniilor pe care le au ceilalti despre el. Parerea lumii fie te arunca in slava desarta, fie te face sa suferi inutil. Mai ales copiii trebuie sa fie atenti sa nu-si faca un idol din felul in care ii evalueaza anturajul.

Cea mai sigura cale spre scopul pe care mi l-am propus este a invata sa multumesc Domnului pentru tot ceea ce El ingaduie sa mi se intample, cu constiinta ca toate sunt spre binele meu.


No comments:

Post a Comment