Saturday, July 27, 2013

Alte raspunsuri


despre mare,  cu scuzele de rigoare pentru intarziere
  • copiii nostri nu au resimtit schimbarea de clima prin vreo raceala sau febra, si nici prin deshidratare sau insolatii, si am fost cu ei la mare si la 4 luni (Grigo), respectiv 3 luni (Elena) 
  • anul acesta am avut ceva probleme in sensul ca in grupul nostru vesel a aparut o mica epidemie: din 15 copii 8 au avut parte de o viroza digestiva (fiecare familie a mancat separat, asa ca nu a fost vorba de o toxiinfectie alimentara) cu varsaturi si diaree chiar in primele zile.  Nici Elena (inca alaptata) si nici Grigo nu au fost pe lista pacientilor. Copiilor mai mari li s-a ameliorat vizibil starea cu ... cate o lingura de afinata (leac a la tati), dupa care nici de regim nu au mai avut nevoie. Nu as fi popularizat remediul acesta (cu atat mai mult cu cat astfel imi asum dispretul oamenilor educati in domeniul medical) daca nu as fi simtit pe pielea mea efectele lui benefice. M-am inviorat la o jumatate de ora dupa ce l-am luat si nu am trecut prin starile de slabiciune pe care le incercam de obicei dupa episoade de genul acesta.
  • NB: putem si sa nu le dau nimic, tot le trecea, dar astfel am cupat simptomele mai repede si ne-am putut bucura de concediu in continuare.
  • afinute + miere
  • pot aparea tot felul de problemute: anul trecut un baietel care a venit cu noi si-a fracturat clavicula jucandu-se la leagane, anul acesta copilul unui prieten s-a taiat la piciorus intr-o scoica, te poti intalni cu meduze, poti gasi arici de mare (in zonele cu pietre), arsuri solare daca nu esti atenta la semnalele pielii (o usoara inrosire e semnul ca trebuie oprita expunerea) 
  • acum trei ani era mediatizata intens o epidemie de meningita in Grecia avand ca vector tantarul si noi am fost la mare cazati la o vila singuratica pe malul marii in apropiere de Ag. Nikolaos unde erau roiuri intregi de tantari seara (cred ca in localitati se foloseau ceva insecticide, fiindca nu erau asa multi ca acolo). Glumeam pe seama stirilor de acasa. Grecii cu care mai intram in vorba habar nu aveau de asa ceva. Daca ar fi fost ceva serios cred ca autoritatile ar fi informat populatia. Cred ca era si o politica de a impiedica exodul turistilor romani pe litoralul grecesc.
  • ca medicamente din farmacie nu am avut decat niste antitermice pentru Elena.
  • si un Aloe First pentru juliturile lui Ionut, care de obicei isi lasa ranile murdare pana il observ eu. Oricum apa sarata de mare vindeca tot ce inseamna infectie superficiala pe piele (si, din spusele cunoscutilor: sinuzite, hemoroizi, anexite). Intr-un an am fost cu o batrana de la parohie care avea ulcer varicos si i s-a inchis rana tot plimbandu-se cu picioarele prin apa marii.
  • nu am plecat cu asigurare de sanatate. Asa am simtit de fiecare data ca trebuie sa procedez.
  • nimeni nu poate sa garanteze cuiva starea de sanatate a copiilor in concediu... cea mai eficienta metoda de preventie ramane rugaciunea. 

No comments:

Post a Comment